با ورود قاطع دستگاه قضایی لو رفت

نقشه های شوم در پس پرده آگهی های ماساژدرمانی!

با دستور قضایی 40 نفر ازعاملان تبلیغ انواع آگهی های ماساژ به صورت غیرقانونی،در مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

نقشه های شوم در پس پرده آگهی های ماساژدرمانی!

به گزارش مشهد فوری ؛ مدتی پیش سرپرست دادسرای ناحیه 7 مشهد به واسطه رصد های صورت گرفته در فضای مجازی درجریان افزایش آگهی های نظیر ماساژریلکسی،ماساژ لذت،ماساژسوئدی،ماساژکُل بدن،نیازمند مدل های ماساژ و... در سایت های نظیر دیوار، شیپور و نرم افزار های مانند اینستاگرام و برخی پیام رسانهای خارجی قرار گرفت.

*حساسیت قضایی سد راه شیطان صفتان
از سویی وجود برخی پرونده های مشابه که افراد سودجو در پس پرده انتشار این گونه آگهی ها به دنبال انجام برخی اقدامات مجرمانه بودند،باعث شد تا ماجرا با حساسیت دو چندانی از سوی قاضی مهدی حقدادی پیگیری و شود.
به همین واسطه بود که مقام قضایی ازماموران مبارزه با جرایم رایانه ای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خراسان رضوی خواست تا هرچه سریعتر موضوع را بررسی کنند.
تحقیقات پلیسی روی بیش از 78 آگهی منتشر شده در سایت دیوار، شیپور و نرم افزار های مانند اینستاگرام و... آغاز شد. در برخی آگهی ها که مشخص بود سایت های ارائه کننده خدمات هیچ گونه نظارتی روی تایید آنها ندارند، فرد ویا افراد آگهی دهنده با درج مشخصات دقیق ظاهری، سن و... اعلام می کردند که حاضرند خدمات ماساژ را در منزل شخصی شان انجام دهند!
*تایید آگهی های عجیب و غریب در سایت ای واسطه گر!
در بررسی یکی دیگر از موارد ذکر شده با عنوان «ماساژ جنس مخالف!» ماموران به این نتیجه رسیدند که فرد آگهی دهنده با سوء استفاده از برخی خلاء های موجود هنگام درج این گونه آگهی های غیرقانونی به دنبال ایجاد رابطه غیراخلاقی و در ادامه انجام دیگر اقداماتی مانند اخاذی می باشد. در ادامه حدود 32 آگهی مشابه در این زمینه مورد شناسایی و تمامی عاملان این اقدام هم درپی رد زنی های دقیق پلیسی شناسایی شدند.
اما این تمام اقدامات خلاف قانون و عرف آگهی دهندگان مذکور در فضای مجازی نبود چرا که برخی از سودجویان و لیدرهای این اقدام غیراخلاقی پا را فراتر از این چیزها نهاده و پس از انتشار آگهی جذب کار آموز ماساژ؛ در مکان های زیرزمینی فعالیت های خود را کلید زده و به افراد متقاضی فراگرفتن روش های ماساژ اعلام می کردند که اگر می خواهید درآمد بالایی از این راه داشته باشید باید ماساژ جنس مخالف را در دستور کار خود قرار دهید!
ماموران پلیس پس از جمع آوری تمامی مستندات پرونده و شناسایی تمامی عاملان انتشار آگهی های مذکور، نتیجه را برای کسب دستور به سرپرست دادسرای ویژه جرایم رایانه ای مرکز استان منعکس و بر همین اساس هم دستور آغاز عملیات دستگیری متهمان صادرشد.
در ادامه ماموران مبارزه با جرایم رایانه ای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خراسان رضوی وارد عمل شدند و تعدادی از متهمان پرونده را طی چندین مرحله عملیات ضریتی در محل اختفایشان دستگیر و برخی دیگر را هم به پلیس احضار کردند.
*تشکل پرونده برای 40 مجرم
این اقدمات چندین روز به درازا کشید و در پایان عملیات پلیسی، حدود 40 نفر دستگیر و برخی هم پس از احضار در مقر پلیس حاضر شدند که 10 نفرشان زن می باشند.در میان افراد بازداشت شده 7 عامل انتشار آگهی آموزش رقص هم دستگیر شده اند.
این سلسه عملیات پلیسی در حالی صورت می گرفت که رد پای حدود 200 فرد متخلف دیگر هم به ماجرا باز شده که دستور دستگیری آنها نیز صادر شد.
به گزارش مشهد فوری تا امروز حدود 40 صفحه مجازی به این واسطه مسدود و 37 گوشی موبایل هم توقیف گردیده است.
زمانی که افراد مذکور به همراه پرونده انتظامی تنظیم شده به دادسرای جرایم رایانه ای مرکز استان خراسان رضوی منتقل شدند و سوابق برخی از آنها استخراج شد مشخص گردید که یکی از عاملان این اقدام مجرمانه که آگهی ماساژ جنس مخالف را منتشر کرده بود، به اتهام مشابه ای سال 97 دستگیر و تحمل حبس هم کرده است!
از سوی دیگر بنا به اظهارات و اعترافات متهمان معلوم شدکه 27 نفر از افراد شناسایی شده هیچ تجربه و آموزشی در زمینه ماساژ ندارند که این اقدام آنها طبق قانون ماساژه درمانی از مصادیق مداخله در درمان محسوب و می تواند عواقب خطرناکی برای خدمات گیرنده درپی داشته باشد.
در حالی که اماکنی مانند برخی سالن های ورزشی و ... در شهر وجود دارند که پس از اخذ مجوز از نهادهای متولی مانند وزارت بهداشت و... به صورت مجاز اقدام به ارئه خدمات ماساژمی کنند، شاخه ای دیگر از بررسی های قضایی نشان می داد برخی آرایشگاه های زنانه در شهر مشهد که شناسایی هم شده اند، بدون اخذ مجوز سالن های ماساژ دائر کرده که این کار هم غیرمجاز بوده و جرم محسوب می شود.

منبع: قدس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها