باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور منهدم شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر و کشف بیش از ۲ تن و ۸۱۴ کیلوگرم انواع مواد افیونی و هلاکت ۲ قاچاقچی در عملیات مقتدرانه پلیس استان خبر داد.

باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور منهدم شد

سردار محمد قنبری اظهار داشت: جان بر کفان پلیس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده به سرنخ هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط یک باند حرفه ای دست یافتند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، 2 تیم از اعضای این باند مسلح که قصد جابجایی مواد مخدر از شهرستان ایرانشهر را داشتند به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند. روز گذشته مأموران پلیس، یکی از این تیم ها را که با یک دستگاه خودروی پژو 405 نقره ای و یک دستگاه پژو پارس سفید از ایرانشهر به سمت شهرستان دلگان حرکت کرده بودند و با 2 دستگاه پژوی 405 اسکورت می شدند، شناسایی کردند.

وی گفت: با رسیدن قاچاقچیان به محل کمینِ، عملیات آغاز شد که سوداگران مرگ به محض رویت پلیس بدون توجه به دستور ایست بر سرعت خود افزوده و با قصد فرار به سمت مأموران تیراندازی کردند. با مقابله به مثل جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر و شدت گرفتن درگیری، قاچاقچیان که توان مقاومت در برابر آتش پرحجم پلیس را نداشتند با بجا گذاشتن خودروهای حامل مواد به وسیله یکی از خودروهای اسکورت از طریق جاده های فرعی متواری شدند.

سردار قنبری با اشاره به هلاکت 2 قاچاقچی در این عملیات، گفت: در بازرسی از 3 خودرو به جامانده، یک تن و 192 کیلو و 900 گرم تریاک، 19 کیلو شیشه و یک کیلوگرم سایر مواد به همراه 2 اسلحه کلاش با تیغه خشاب های فاقد فشنگ کشف شد. در ساعت 22 و 32 دقیقه شب گذشته، تکاوران پلیس با تیم دوم از این باند که در جاده خاش- ایرانشهر در حال جابه‌جایی مواد بودند، رو در رو شدند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان که با 2 دستگاه پژو 405 درحال حرکت بودند با برخورد به کمین جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر با بی توجهی به دستور ایست، اقدام به فرار و شلیک گلوله کردند که مأموران نیز با رعایت کامل قانون به کارگیری سلاح به خودروهای مذکور شلیک کردند.

سردار قنبری بیان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ دیدند به ناچار از خودروها پیاده شده و با استفاده از تاریکی شب و پستی و بلندی و کوهستانی بودن منطقه پا به فرار گذاشتند. در بازرسی از این 2 خودرو، یک تن و 577 کیلو و 411 گرم تریاک، 14 کیلو و 300 گرم حشیش و 9 کیلو و 700گرم شیشه به همراه یک قبضه سلاح شکاری و مقادیری مهمات کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این مواد از یکی از کشورهای شرقی وارد ایران شده است به تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای متواری این باند مسلحانه اشاره کرد و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با فعالیت باندها و فروشندگان مواد مخدر را سریعاً به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع رسانی کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن با سوداگران مرگ و مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع کند.

منبع: تسنیم

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها