یونیسف: سیلاب ۲ میلیون ایرانی را در معرض آسیب شدید قرار داد

دفتر نمایندگی یونیسف در ایران اعلام کرد: سیل اخیر، دومیلیون ایرانی را در معرض آسیب شدید قرار داده است.

یونیسف: سیلاب ۲ میلیون ایرانی را در معرض آسیب شدید قرار داد

به نقل از دفتر نمایندگی یونیسف در ایران، سیل‌های ویرانگر در سه چهارم استان‌های ایران بیش از 10میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده،که از این تعداد دومیلیون نفر در معرض آسیب شدید قرار گرفته و 500هزار نفر نیز از خانه‌هایشان آواره شده‌اند.

نیمی از این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند علاوه بر این، بیش از هزار مجموعه بهداشتی و هزار مدرسه تخریب شده یا به‌شدت آسیب دیده‌اند؛ در نتیجه 100هزار کودک از مدرسه محروم مانده و هزاران نفر نیز به مراقبت‌های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند.

تجهیزات نگهداری واکسن یونیسف، شامل 200 جعبه حمل واکسن و 100 جعبه نگهداری در دمای پایین، پنج‌شنبه شب وارد کشور شد. این تجهیزات در ارائه خدمات اولیه واکسیناسیون به کودکان در استان‌های سیل‌زده استفاده خواهد شد تا از شیوع بیماری‌ها جلوگیری شود، 80 یخچال واکسن نیز از سوی یونیسف به ایران ارسال شده‌ و در راه هستند.

نیازهای کودکان در ایران با گذر زمان حادتر می‌شود و این امر نشانگر ضرورت ارسال سریع کمک‌های بیشتر است. به‌منظور ارسال کمک‌های اضطراری به کودکان سیل‌زده در ایران یونیسف خواهان دریافت کمک مالی به مبلغ 8.9میلیون دلار شده است. این سازمان اکنون با کمبود هشت‌میلیون دلاری در بخش تأمین این منابع مواجه است، در صورت تأمین منابع مالی، تجهیزات بیشتری در حوزه آموزش کودکان، آب و بهداشت عمومی و فردی برای کودکان سیل‌زده خریداری خواهد شد.

منابع مالی جمع‌آوری شده در حساب‌هایی که اخیراً برای کمک به سیل‌زدگان ایجاد شده‌اند یونیسف را قادر خواهد ساخت که تجهیزات ضروری را از مراکز عرضه تجهیزات این سازمان در خارج از کشور تهیه کرده و به ایران منتقل کند. برای اهدای کمک‌های مالی به وب‌سایت سازمان ملل در ایران (www.un.org.ir) مراجعه کنید.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عسل
    0

    خیلی گناه دارن ???

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها