افزایش تلفات درگیری‌های لیبی به ۲۲۰ کشته و بیش از هزار زخمی

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد: از زمان آغاز حمله نیروهای شورشی موسوم به « ارتش ملی لیبی» به طرابلس ۲۲۰ تن کشته و هزار و ۶۶ تن دیگر زخمی شدند.

افزایش تلفات درگیری‌های لیبی به ۲۲۰ کشته و بیش از هزار زخمی

روز پنج شنبه سازمان بهداشت جهانی گزارش داده بود که تعداد قربانیان این درگیری مسلحانه ۲۱۳ تن بوده است.

سازمان بهداشت جهانی در صفحه توئیتر خود نوشت: تعداد تلفات طرابلس در حال حاضر ۲۲۰ کشته و هزار و ۶۶ زخمی است. در بین غیرنظامیان کشته شده در لیبی نیروهای بخش خدمات درمانی، زنان و کودکان قرار دارند. آنها هدف حمله نیستند.

درگیری‌ها در لیبی در تاریخ ۴ آوریل سال جاری میلادی آغاز شد هنگامی که خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی به نیروهای خود دستور داد تا به طرابلس پایتخت این کشور حمله کنند و آن را از آنچه که حفتر آنها را تروریست‌ خوانده آزاد سازند. در تاریخ ۷ آوریل سال جاری میلادی دولت توافق ملی که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارد برای مقابله با ارتش ملی لیبی انجام یک ضد حمله را اعلام کرد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی که معمر قزافی رهبر دیرینه این کشور سرنگون و کشته شد گرفتار ناآرامی شده است. از آن زمان تاکنون به دو بخش میان دو دولت رقیب تقسیم شده به طوری که یک پارلمان منتخب تحت حمایت نیروهای شورشی خلیفه حفتر در شرق این کشور حکومت می‌کند و دولت توافق ملی که تحت حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا قرار دارد در طرابلس و غرب این کشور حاکم است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها