مهم ترین عوامل در تعجیل یا تاخیر ظهور امام زمان(عج) چیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر احمدی گفت:توبه و کفاره دادن از گناهانی که انجام دادیم و صدقه دادن برای سلامتی حضرت و ..باعث سرعت در فرج امام زمان (عج) می شود.

مهم ترین عوامل در تعجیل یا تاخیر ظهور امام زمان(عج) چیست؟

کارشناس دفتر آیت‌الله نوری همدانی با تبیین مهم‌ترین عوامل در تعجیل یا تأخیر ظهور حضرت مهدی (عج) تاکید کرد که بنابر تصریح روایات، عملکرد ما مهم‌ترین عامل در طولانی شدن دوران غیبت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر احمدی، کارشناس دفتر آیت‌الله نوری همدانی، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت بقیة‌الله الأعظم امام زمان (عج) به مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و همه مؤمنین و مؤمنات به مواری که باعث سرعت در فرج امام زمان (عج) می‌شود اشاره کرد و افزود: علاوه بر توبه و کفاره دادن از گناهانی که انجام دادیم و صدقه دادن برای سلامتی حضرت و پرداخت دیه در صورتی که قتلی صورت گرفته است به دست انسانی باید دیه آن مقتول را بپردازیم و طلب بخشش کنیم.

وی ادامه داد: زیارت قبور ائمه از راه دور و از راه نزدیک و مخصوصاً اقامه عزاء برای امام حسین و امام موسی بن جعفر و فرستان لعن بر قاتلان و دشمنان امام حسین و امام موسی کاظم (علیهم‌الاسلام) باعث سرعت در فرج امام زمان می‌شود.

اموری که فرج امام زمان (عج) را به تأخیر می‌اندازد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر احمدی به اموری که فرج حضرت را به تأخیر می‌اندازد اشاره کرد و افزود: گناهان بندگان از اموری است که خود امر فرج را به تأخیر می‌اندازد، لذا بنده مؤمن باید با توبه از همه گناهان، دفع آفات را طلب کند و در انتظار زمان رسیدن محصول یعنی روز ظهور و فرج امام باقی بماند. این حالت، انتظار کامل بدنی بوده و از لوازم کمال ایمان به حساب می‌آید. یکی دیگر از اموری که فرج را به تأخیر می‌اندازد افشاء اسرار آل محمد است که این اتفاق در زمان امام موسی بن جعفر (ع) رخ داد که با افشاء کردن اسرار، آقا موسی بن جعفر به زندان افتادند.

امام جماعت مسجد طوس ادامه داد: تقیه نکردن هم یکی از اموری است که فرج را به تأخیر می‌اندازد در جایی که نیاز است باید تقیه کنیم و اسرار آل محمد را افشاء نکنیم و کتمان کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه کنیم در زمان غیبت امام زمان (عج) دچار غفلت نشویم؟ گفت: یکی از مسائلی که در زمان غیبت امام زمان (عج) خیلی مهم است دچار غفلت نشدن است و اظهار کرد: پس ما در همه حال باید برای ظهور امام زمان (عج) آماده باید باشیم و شرکت در اقامه عزای امام حسین و امام موسی کاظم ما را حفظ می‌کند که دچار غفلت نشویم و مطالعه کتاب‌هایی که درباره شخصیت امام زمان (عج) به رشته تحریر در آمده است را جوانان و همه اقشار جامعه باید مطالعه کنند و از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمودند: «مَن ماتَ و لَم یعرف امام زمانِهِ ماتَ میتةً جاهِلیةً؛ هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است. کافی، ج ۱، ص ۳۷۱» و کلاس‌هایی که در خصوص مهدویت در امکان مذهبی برگزار می‌شود شرکت کنند و اگر سوال و شبهاتی برای جوانان پیش آمد از علما و دفاتر مراجع تقلید سوال کنند که به انحراف و غفلت کشیده نشوند و ایمانشان ضعیف نشود

درسی که مسئولین باید از امام زمان (عج) بگیرند

کارشناس احکام دفتر آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه مسئولین و دولتی‌ها باید از وجود امام زمان (عج) درس بگیرند گفت: چون در دولت کریمه آن حضرت حدود و قوانین الهی اجرا می‌شوند آنها هم حدود و قوانین الهی را اجرا کنند و زیر پا نگذارند و این را بدانند که امام زمان (عج) بر اعمال و رفتار ما نظاره می‌کند و حجاب در جامعه اسلامی رواج پیدا کند این برهنگی‌ها و بی حجابی‌ها نباید وجود داشته باشد و مسلمین هم واجبات را انجام و از محرمات دوری کنند و در برابر ظلم بایستند و وقتی تمام احکام اسلامی در دولت فعلی (دولت جمهوری اسلامی) مو به مو اجرا شود زمینه ظهور حضرت قطعاً آماده می‌شود و مسئولین با کارهایشان دل امام زمان (عج) را خون نکنند؛ کاری کنیم که امام زمان از ما راضی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر احمدی در پایان گفت: پروردگارا آرزو می‌کنیم که ظهور آقا ولی عصر را معجّل بفرماید و این جهان تاریک و ظلمانی ما را به نور جمالش روشن بفرماید و از دولت کریمه آن حضرت ما را برخوردار بگرداند و پرچم اسلام را در جهان به اهتزاز در آورد و إن‌شاءالله قلب مادرش فاطمه زهرا (س) خوشحال شود و این دولت جمهوری اسلامی را از بلایاها، گفتاری‌ها، مشکلات حفظ کند و شر دشمنان داخلی و خارجی را إن‌شاءالله از این سرزمین دور کند و نجات دهد و خداوند تا ظهور امام زمان (عج) مقام معظم رهبری را حفظ کند.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها