نظر نماینده مجلس درباره حضور نیروهای مردمی در مناطق سیل زده

یک نماینده مجلس، نظرش درباره حضور نیروهای مردمی و خودجوش در مناطق سیل‌زده برای رسیدگی به سیل‌زدگان را مطرح کرد.

نظر نماینده مجلس درباره حضور نیروهای مردمی در مناطق سیل زده

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق، شهرها و روستاهای کشور، گفت: در ماجرای سیل اخیر در کشور، شاهد بودیم که گروه‌های جهادی، مردمی، در کنار دیگر دستگاه‌‌ها به صورت خودجوش و آتش به اختیار وارد عرصه خدمت به مردم سیل‌زده شدند.

وی افزود: در بحران‌ها و شرایط خاص، هر چقدر بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی در جامعه‌ استفاده کنیم، در تنگناهای کمتری واقع می‌شویم و به راحتی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس اضافه کرد: مهم‌ترین پشتوانه انقلاب و کشور، تکیه به سرمایه‌های اجتماعی و نیز استفاده از ظرفیت‌های نیروی جوان و خود‌جوش است که همواره می‌توان راهگشای مسائل اساسی کشور باشند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر، ضمن درخواست از دولت برای توجه به ظرفیت نیروهای خودجوش برای برون‌رفت از بحران‌ها، اظهار داشت: در سیل اخیر، مسئله قابل توجه و تأمل این بود که نسل دهه‌های 70 و 80 به مراتب خودجوش‌تر از نسل‌های سال‌های ابتدایی انقلاب و دوران دفاع مقدس برای حل بحران شتافتند و در صحنه حضور داشتند که این نشان‌دهنده تربیت نسلی انقلابی در جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: امروز جریاناتی در حال تلاش‌اند که ناتوانی نظام را در حل مسائل پیش رو، از جمله، سیل، زلزله و دیگر حوادث نشان دهند و می‌خواهند این طور القا کنند که نظام در حل مسائل ناتوان است، اما توانمندی نظام را نباید به پای بدقولی‌‌های دولت‌ها حساب کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تأکید بر اینکه توانمندی‌های کشور و نظام در مواجهه با بحران‌ها برای دوست و دشمن قابل انکار نیست، گفت: به عنوان مثال در همین حادثه سیلی که در کشور اتفاق افتاد و دامنه گسترده‌ای نیز داشت، شاهد بودیم، بحرانی که می‌توانست منجر به مسائل‌ زیست‌محیطی، اجتماعی و انسانی شود و مشکلات عظیمی را برای کشور فراهم کند، به خوبی با کمک مردم و همه دستگاه‌ها مدیریت شد.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: امروز حضور آحاد ملت در کنار نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه‌‌های مختلف برای حل مسائل، مشکلات تا حدودی در مناطق سیل‌زده مرتفع شده، اگرچه متأسفانه دستگاه‌هایی که وظایف سازمانی داشتند، بعضا دیرتر از گروه‌های جهادی و نیروهای مردمی برای کمک به سیل‌زدگان و سامان‌دهی اوضاع، وارد عمل شدند.

نماینده مردم مشهد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که مهم‌ترین مسئله‌ای که برای برون‌رفت از مشکلات تأثیر عمیق دارد، سرمایه اجتماعی است و این سرمایه اجتماعی، موضوعی است که نظام به آن تکیه کرده و باید از آن مراقبت شود.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها