سیل ۵۰۰۰ میلیارد تومان به شهرستان پلدختر خسارت زد؛ قطع راه ارتباطی ۳۰۰۰۰ نفر

نماینده مردم پلدختر در مجلس با بیان اینکه سیل در بخش‌های مختلف بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به شهرستان پلدختر خسارت زد، گفت: راه ارتباطی ۳۰هزار نفر از مردم این شهرستان قطع است.

سیل ۵۰۰۰ میلیارد تومان به شهرستان پلدختر خسارت زد؛ قطع راه ارتباطی ۳۰۰۰۰ نفر

سیدحمیدرضا کاظمی در جلسه مدیریت بحران استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از همه نهادها و دستگاه‌های مختلف هلال‌احمر، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌ها به‌ویژه ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای جهادی در این مدت تلاش کردند تشکر می‌کنم و هم‌چنین از استاندار لرستان که با سخت‌کوشی، شب‌نخوابیدن و تدبیر و مدیریت باعث شد مقداری آرامش بر استان سیل‌زده لرستان و شهرستان پلدختر حادث شود، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه میزان خسارت سیل در بخش‌های مختلف، بیش از 5 هزار میلیاردتومان در شهرستان پلدختر است، افزود: نامه‌ای از مشکلات و مسائل شهرستان پلدختر را در 2 بخش کوتاه مدت و دراز مدت تقدیم رئیس‌جمهور کردم، وظیفه دارم از محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور که از اولین لحظات و تا شب گذشته که شبانه‌روز وقت او را گرفتیم و با حوصله موضوعات را پیگیری کردند، تشکر کنم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تسریع در وصل جاده‌های ارتباطی پلدختر، خرم‌آباد، کرمانشاه که قطع است جزو مسائل کوتاه‌مدت بوده؛ هم‌چنین اسکان موقت سیل‌زدگان یکی از مشکلات جدی است.

وی بیان کرد: هرچه سریع‌تر جانمایی منازل مردم در مناطق شهری و روستایی سریع تعیین‌تکلیف شوند؛ پل‌های ارتباطی و ارتباط بیش از 30هزار نفر از شهرستان پلدختر که قطع است سریع وصل شود؛ بعضی از پل‌ها در حال اجراست و بعضی هنوز اقدام نشده‌است.

کاظمی گفت: استمهال وام‌های مردم سیل‌زده، بخشودگی هزینه آب، برق و گاز و هزینه‌ها تا ثبات به زندگی انجام شود؛ هم‌چنین زمان کنکور کنکوری‌ها با تعویق برگزار شود و در پرداخت خسارات به کشاورزان که بیش از هزار میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان پلدختر وارد شده، تسریع شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت احداث سدهای چولهول، زال، پاعلم یا کرخه2، احداث سریع دیوارهای ساحلی شهرستان و طرح‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری، بندهای خاکی و لایروبی رودخانه کشکان خاطرنشان کرد: مسائل درازمدت شامل احیای جاده اصلی پلدختر به خرم‌آباد است که این موضوع را به آقای محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی عرض کردم و برای آن برنامه دارد؛ انتظار داریم با حفر تونل‌ها این مشکل اساسی منطقه حل شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها