دو سوم اتباع خارجی مقیم ایران مجاز هستند

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از پوشش بیمه‌ای برای اتباع خارجی خبر داد و گفت: دو سوم اتباع خارجی مقیم ایران مجاز هستند.

دو سوم اتباع خارجی مقیم ایران مجاز هستند

مهدی محمودی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات به اتباع خارجی در ایران تلاش‌های خوبی صورت گرفته و شاهد گسترش خدمات هستیم.

وی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی و.... به اتباع خارجی مجاز بیان کرد: دو سوم اتباع خارجی در ایران مجاز هستند و خدمات در بخش‌های مختلف به اتباع خارجی مجاز ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه اتباع خارجی غیر مجاز جمع‌آوری و به کشورشان بازگردانده می‌شوند تصریح کرد: ارائه خدمات شامل اتباع خارجی غیرمجاز نمی‌شود.

پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی

وی با بیان اینکه زمینه ارائه خدمات آموزشی به اتباع خارجی در کشور فراهم است، بیان کرد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری، همه فرزندان اتباع خارجی تحت پوشش تحصیل رایگان در مدارس قرار می‌گیرند.

محمودی با اشاره به پایان اعتبار کارت اقامت آمایش و هویت اتباع خارجی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، آمایش ۱۴ اتباع خارجی مجاز در ایران از خردادماه امسال در استان‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افغانستان، پاکستان، بنگلادش، عراق و کشورهای آفریقایی دارای بیشترین اتباع خارجی در ایران هستند، افزود: با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه‌ای برای بیمه شدن اتباع خارجی مجاز امضا شده و همه اتباع خارجی تخت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها