جلیقه زردهای لیبی، ماکرون را به حمایت از حفتر متهم کردند

صدها تن از معترضان

جلیقه زردهای لیبی، ماکرون را به حمایت از حفتر متهم کردند

این معترضان که جلیقه‌های زردرنگ سمبل معترضان ضد دولتی فرانسه را به تن داشتند در بین هزاران شهروند لیبیایی بودند که در راستای حمایت از دولت توافق ملی که به صورت بین‌المللی به عنوان دولت لیبی به رسمیت شناخته شده، در یکی از میدان‌های مرکزی طرابلس تجمع کرده بودند.

این معترضان پلاکاردی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: "ما از عملکرد فرانسه در مقابل حمله به طرابلس متعجب شده‌ایم".

تصاویری از چهره امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه و رهبران مصر و عربستان سعودی نیز در دست معترضان قرار داشت و یا روی زمین قرار گرفته بود تا مردم آنها را لگدمال کنند.

خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به " ارتش ملی لیبی" از سوی متحدانش یعنی مصر و امارات علیه دولت توافق ملی به ریاست فایض السراج، دولت لیبی که زا سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، دست به شورش زده است.

یکی از این معترضان گفت: کشورهای دیگر باید مداخله در امور لیبی را متوقف کنند. فرانسه می‌گوید که دوست ماست اما به صورت مخفیانه از افرادی که به شهر و خانه‌های ما حمله می‌کنند، حمایت می‌کند.

سفارت فرانسه در لیبی روز جمعه در توییتی به زبان عربی نوشت: پاریس با هرگونه حمله به طرابلس مخالف است و از تمامی طرفین درگیر می‌خواهد تا به آتش بس پایبند بوده و وارد مذاکرات صلح شوند.

نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر مستقر در شرق این کشور در تاریخ ۴ آوریل سال جاری میلادی به طرابلس واقع در غرب این کشور حمله کردند.

راهپیمایی روز جمعه چند روز پس از آن برگزار شد که اعتراضات کوچکتری در روز سه‌شنبه باعث شد تا تعدادی از معترضان جلیقه زرد به خیابان‌ها بیایند و از دولت توافق ملی بخواهند تا روابط خود را با کشورهایی که از حمله به طرابلس حمایت می‌کنند، قطع کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها