سرویس ‌دهی قطارشهری مشهد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: به مناسب فرارسیدن نیمه شعبان المعظم سالگرد میلاد حضرت ولی عصر مهدی موعود(عج) ناوگان قطار شهری این شهر مدت زمان خدمات خود را سرویس یک ساعت افزایش می دهد.

سرویس ‌دهی قطارشهری مشهد افزایش یافت

وحید مبین مقدم افزود: به این مناسبت برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلف در حرم مطهر امام رضا(ع) و نقاط مختلف مشهد اجرا می شود لذا برای رفاه حال شهروندان سرویس دهی ناوگان قطار شهری در خطوط یکم و دوم که از ساعت شش صبح آغاز شده امشب تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در صورت افزایش تقاضا سرعت واگنها در خط یکم قطار شهری مشهد نیز افزایش می یابد و فاصله زمانی رسیدن واگنها از هر ایستگاه به ایستگاه دیگر در این خط تا چهار دقیقه کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: همچنین با توجه به برگزاری اجتماع عظیم منتظران در عرصه میدان شهدا خطوط یکم و دوم ناوگان قطار شهری آمادگی ارائه سرویس دهی ایمن و سریع به شهروندان را دارند.

خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 170 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

در سفر اردیبهشت ماه پارسال رئیس جمهوری به مشهد این خط به خط یکم قطار شهری مشهد در ایستگاه شریعتی متصل شد.

اواخر اسفند ماه سال 97 نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها