درخواست سناتور دموکرات برای آغاز فرآیند استیضاح ترامپ

«الیزابت وارن» سناتور دموکرات ایالت ماساچوست و نامزد انتخابات سال 2020 از مجلس نمایندگان آمریکا خواست که فرایند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را آغاز کند.

درخواست سناتور دموکرات برای آغاز فرآیند استیضاح ترامپ

وی در صفحه رسمی خود در توئیتر با اشاره به گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نوشت که این گزارش نشان می‌دهد که مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 دخالت کرد تا به ترامپ کمک کند و وی نیز این کمک را پذیرفت و پس از آن مقابل اجرای تحقیقات در این باره مانع‌تراشی کرد.

وارن سپس به بخشی از گزارش مولر اشاره کرد که گفته «کنگره اختیار جلوگیری از سوء استفاده رئیس جمهوری از قدرت را دارد» و افزود: فرایند صحیح برای اجرای این اختیارات «استیضاح» است.

این سناتور آمریکایی که یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری است، تأکید کرد که چشم‌پوشی از تلاش‌های مکرر یک رئیس جمهوری برای پیشگیری از تحقیقات پیرامون شخص او باعث آسیب به کشور می‌شود.

وی سپس با دعوت از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای کنار گذاشتن ملاحظات سیاسی، از مجلس نمایندگان آمریکا خواست که فرایند استیضاح ترامپ را آغاز کند.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار دریافت گزارش کامل مولر شد گزارش مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا منتشر شد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها