دستگیری 1039 شکارچی متخلف درخرسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری 1039 شکارچی متخلف و کشف 202 قبضه اسلحه در سال گذشته خبر داد.

دستگیری 1039 شکارچی متخلف درخرسان رضوی

بتورج همتی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی گشت‌های مستمر در مناطق و زیستگاههای استان 1039 شکارچی غیر مجاز را درسال گذشته به قانون سپردند.

وی افزود: متخلفان در قالب 700 فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و از آنان 202قبضه سلاح شکاری و 3000 تیر فشنگ شکاری نیز کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول به کشف لاشه 238 راس پستاندار وحشی از قبیل قوچ و میش ،آهوی وحشی، کل و بز ،گراز و 407 قطعه پرنده وحشی که توسط شکارچیان شکار و صید شده بودند اشاره کرد و افزود: بیش از 10 هزار قطعه ماهی و 19 هزار قطعه انواع گونه های جانوری از قبیل 16 هزار عقرب و سایر پرندگان وحشی از صیادان درسال گذشته کشف شده است.

همتی هم‌چنین افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان طی سال گذشته موفق به خروج قریب 30 هزار راس دام (گوسفند - بز) که بطور غیر مجاز در مناطق چهار گانه محیط زیست در حال چرا بودند، شدند و برای مالکین متخلف دام ها تشکیل پرونده شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص اقدامات صورت گرفته درخصوص ممانعت از آلودگی های زیست محیطی گفت: در سال گذشته، از 728 مورد آلودگی منابع آب،هوا و خاک جلوگیری به عمل آمده و به 567 واحد صنعتی جهت رفع آلودگی اخطاریه های زیست محیطی صادر شده است.

وی هم‌چنین گفت: محیط بانان خراسان رضوی علاوه بر وظایف ذاتی خود ، در قالب طرح یک ساعت با محیط بان که با هدف ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در مدارس حاشیه روستاهای مناطق چهارگانه انجام می‌شود، درسال گذشته قریب 2000 نفر ساعت آموزش‌های زیست محیطی ارائه کردند.

وی درخصوص پیشگیری از جرایم شکار و صید نیز گفت: محیط بانان موفق شدند 71 متخلف را قبل از اقدام به شکار دستگیر و به جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی کنند.

همتی به اطفا حریق به مساحت 133 هکتار که بیشترین وسعت آن، در پارک ملی تندوره رخ داده است اشاره کرد و افزود: علاوه بر آن 38 مورد پرونده تخلف درخصوص متجاوزین به طبیعت که عمدتاً اقدام به بوته کنی و برداشت غیر مجاز شن و خاک داشتند تشکیل شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان ضمن اشاره به این‌که متخلفین در سال گذشته مبلغ 30 میلیارد ریال خسارت به حفاظت محیط زیست خراسان رضوی وارد کرده‌اند، گفت: مقادیری از این جرایم به حساب خزانه واریز و مابقی در دست پیگیری است.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها