برای آنکه مرغ سالمی خریداری کنید حتما به این نکات توجه کنید

معاون نظارت بر بهداشت سازمان دامپزشکی گفت: مصرف کنندگان از خرید مرغ فله‌ای و بدون بسته بندی که روی آن کد بهداشتی درج نشده بپرهیزند.

برای آنکه مرغ سالمی خریداری کنید حتما به این نکات توجه کنید

عباس عباسی معاون نظارت بر بهداشت سازمان دامپزشکی در پاسخ به اینکه مردم برای اطمینان از سلامت مرغ مصرفی باید چه نکاتی را برای خرید این محصول در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: علی‌رغم آنکه برخی افراد مرغ درشت و با وزن بالا را محصول خوبی می‌دانند، باید این فرهنگ نهادینه شود که هر چه وزن مرغ کمتر باشد، نشان‌گر کوتاه بودن دوره رشد و دریافت کمتر دارو و آنتی‌بیوتیک است، مضاف بر آنکه طولانی شدن دوره رشد مرغ، میزان درصد چربی آن را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین تمام مراکز عرضه مرغ باید مرغ گرم را به صورت بسته‌بندی شده به مشتری عرضه کنند که روی آن کدی درج شده که با ارسال این کد به سامانه سازمان دامپزشکی، به راحتی می‌توانند از تاریخ کشتار، محل تولید و زمان آن مطلع شوند.

به گفته این مسئول در سازمان دامپزشکی، مردم باید از خرید مرغ‌های فله‌ای که در داخل یخچال یا یخ بیرون از مغازه یا وانت به فروش می‌رسد، خودداری کنند، چرا که محل تولید، زمان و نحوه تولید این محصول مشخص نبوده و ممکن است، هرگونه بیماری را در پی داشته باشد.

وی اطمینان خاطر داد که مرغ سالم به اندازه کافی تولید و در دسترس وجود دارد و ترس از کمبود یا گران شدن مرغ سبب نشود که مردم در هر شرایطی مرغ غیراستاندارد خریداری کنند.

عباسی از مردم خواست تا مرغ‌های با وزن یک کیلو و نیم را برای خرید مدنظر قرار دهند، تا فرهنگ استفاده از مرغ سایز (با اندازه استاندارد) و با وزن پایین رایج شود که قطعاً سلامت بیشتری را در پی دارد.

منبع: بهداشت نیوز

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها