نخستین حمله ادعایی داعش در کنگو

داعش مدعی شد که نخستین حمله خود را در کنگو انجام داده و آن را

نخستین حمله ادعایی داعش در کنگو

در جریان این حمله از سوی داعش دو سرباز کنگو و یک غیرنظامی کشته شدند.

هیأت صلح‌بان سازمان ملل و یکی از رهبران جامعه مدنی کنگو به خبرنگاران گفتند، این حمله روز سه شنبه در "بوواتا"، در نزدیکی بنی رخ داد.

این شهر از سوی شبه نظامیان و بیماری همه گیر ابولا به شدت آسیب دیده است.

هنوز به صورت مستقل نمی‌توان ادعای داعش را در حمله به این شهر تأیید کرد چون تنها این گروه در آژانس خبری "اعماق" خود آن را اعلام کرده است.

چندین گروه مختلف شبه نظامی و جنایتکار دیگر در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو فعالیت دارند. داعش همچنین مدعی شده که در این حمله پنج سرباز کشته و سه تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

دیوید موآز، رهبر جامعه مدنی و یکی از منابع سازمان ملل گفته است که شاهدی در صحنه حمله، "نیروهای متحد دموکراتیک" را که از اعضای گروهی افراط گراست مقصر این حمله می‌داند؛ این گروه به داعش مرتبط است.

گزارش منتشر شده از سوی گروه تحقیق کنگو در دانشگاه نیویورک و بنیاد بریج‌وی در نوامبر گذشته میلادی نشان داد که گروه نیروهای متحد دموکراتیک از جانب یک تأمین کننده مالی مرتبط با داعش پول دریافت کرده است و گفته شده که ارتباطی بین شبه نظامیان کنگو و سایر گروه‌های شبه نظامی در آفریقا و سایر کشورها وجود دارد.

مقام‌های دولت کنگو این گروه شبه نظامی را مقصر یکسری قتل عام‌های صورت گرفته در دو سال گذشته در شرق این کشور می‌دانند اما شواهدی در اثبات این حرف وجود ندارد.

پس از پایان رسمی جنگ ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ کنگو که میلیون‌ها تن در آن کشته شدند، گروه‌های شبه نظامی رقیب کنترل بخش‌هایی از کنگو را در دست دارند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها