اینستاگرام امکان مشاهده تعداد لایک‌ پست‌ها را غیرفعال می‌کند

اینستاگرام درصدد است تا به زودی حساب‌های مورد پسند هر کاربر و لایک‌های آن را برای کاربران دیگر پنهان کند و امکان مشاهده پسندیده شده محتوای این حساب‌ها را از بین ببرد.

اینستاگرام امکان مشاهده تعداد لایک‌ پست‌ها را غیرفعال می‌کند

در صورت اجرایی شدن طرح جدید اینستاگرام کاربران این شبکه اجتماعی از این پس نمی‌توانند تعداد لایک‌های عکس‌ها و فیلم‌های مورد پسند دوستان و سایر کاربران را مشاهده کنند و یا به عبارت بهتر هر کاربر نمی‌تواند متوجه علایق کاربران دیگر شود.

طبق خبرهای فاش شده، در ویژگی جدید اینستاگرام کاربران حتی نمی‎‌توانند تعداد لایک‌های پست ارسال شده از کاربری دیگر را ببینند و تنها کاربری که قادر به مشاهده این تعداد است خود فرد ارسال کننده پست خواهد بود. بسیاری از کاربران و صفحه‌های اینستاگرام که متعلق به شرکت‌ها و یا افرادی است که همواره به دنبال بررسی علایق کاربران دیگر هستند و در موارد زیادی باعث ایجاد مزاحمت برای کاربران می‌شوند، هدف اصلی این تصمیم مسئولان اینستاگرام هستند.

با وجود خبرهای منتشر شده از این ویژگی جدید اینستاگرام، سخنگوی این شبکه اجتماعی گفت:" ما در حال حاضر چنین قابلیتی در اینستاگرام را آزمایش نمی‌کنیم و هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است. دست‌اندرکاران اینستاگرام همواره به دنبال ایجاد فضایی لذت بخش برای کاربران خود هستند و ما مدت‌ها است که چنین ویژگی را در نظر داریم، ولی هم اکنون نمی‌توانیم زمان قطعی برای اجرایی شدن آن بیان کنیم."

سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای زیادی در جهان تا کنون شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک را به ایجاد انحراف در ذهن کاربران خود و انتشار محتوای نامناسب متهم کرده‌اند و از مسئولان این اپلیکیشن‌های پرطرفدار در سراسر جهان خواسته‌اند که برای افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از نقض حریم خصوصی افراد در این برنامه‌ها و به طور کلی در فضای مجازی ویژگی‌های مفید و کارآمدی را به نرم‌افزارهای خود اضافه کنند.

تحقیقات کارشناسان فضای مجازی نشان داده است شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک تا میزان زیادی می‌توانند در جهت دهی به افکار کاربران خود به ویژه کاربران نوجوان تاثیر داشته باشند. بر همین اساس مسئولان این اپلیکیشن‌ها همواره باید با اعمال سیاست‌هایی خاص باعث هرچه سالم‌ و ایمن‌تر شدن این فضاها شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها