شخصیت شناسی افراد از روی لبخند

در این مطلب به شما یاد می‌دهیم با کمک لبخند و حرکات لب فرد مقابلتان، چطور او را بشناسید.

شخصیت شناسی افراد از روی لبخند

کارشناسان در حوزه روان شناسی بر این باورند از شیوه خندیدن ما گرفته تا حرکات لب هایمان، همه و همه در گشودن این رازها موثرند. اگر شما هم می خواهید به یک چهره‌خوان حرفه‌ای تبدیل شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کارشناسان در حوزه روان شناسی بر این باورند از شیوه خندیدن ما گرفته تا حرکات لب هایمان، همه و همه در گشودن این رازها موثرند. اگر شما هم می خواهید به یک چهره‌خوان حرفه‌ای تبدیل شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب به شما یاد می‌دهیم با کمک لبخند و حرکات لب فرد مقابلتان، چطور او را بشناسید.

سرشار از شادی هستید

زمانی که شما دهان‌تان را تا حدی باز می‌کنید که دندان های‌بالا و پایین‌تان پیدا می شود، نشان‌دهنده این است که شما سرشار از شادی هستید. طبق جدیدترین تحقیقات پزشکی، این نوع خنده سلامت شما را نیز بهبود می‌بخشد.

احساسات‌تان را پنهان می‌کنید

برخی اوقات ما لبخند می‌زنیم تا احساسات خود را پنهان کنیم. به عنوان مثال زمانی که ترجیح می‌دهیم دیگران ناراحتی ما را نفهمند، لبخند می‌زنیم اما مدل این لبخند با دیگر مدل‌ها فرق دارد که یکی از نشانه‌های آن‌ها زود محو شدن آن از لبان‌مان است.

عصبی هستید

زمانی که شما دندان هایتان را به هم می‌فشارید یا لب تان را با آن ها می گیرید، در واقع در حال کنترل کردن عصبانیت‌تان هستید. در این شرایط شما به کمک ماهیچه‌های لبان‌تان می‌خواهید خنده‌تان را کنترل کنید که این حالت نشانه‌ای از عصبانیت پنهان شده در پشت لب‌هایتان است.

در حال دروغ گفتن هستید

هر لبخند می تواند معنای پنهانی داشته باشد که یکی از آن‌ها فریفتن است. این مدل لبخند زمانی که افراد در حال دروغ گفتن یا گول زدن دیگران هستند، بر لبان‌شان ظاهر می‌شود که تا حدودی برای دیگران آزاردهنده است.

زیر فشار هستید

افراد زمانی که تحت فشار قرار می گیرند، عکس‌العمل‌های مختلفی از خود نشان می‌دهند که این حالت خنده یکی از آن‌هاست. به عنوان مثال زمانی که خبر بدی را می‌شنوند، با حالت عصبی و غیر عادی می‌خندند یا زمانی که در خطر هستند احساس سرما و یخ زدگی دارند. این رفتارهای متناقض عکس‌العمل مغز نسبت به موقعیت‌های گوناگون است. بنابراین لبخند غیر طبیعی نیز می‌تواند نشانه‌ای از فشارهای وارد شده باشد، به خصوص زمانی که اطراف‌مان افراد دیگری نیز حضور دارند. کارشناسان معتقدند که افراد در موقعیت‌های اجتماعی استرس‌زا، بیشتر از زمان‌های دیگر به این شکل لبخند می‌زنند.

احساس برتری می‌کنید

این حالت از لبخند نشانه برتری است. اگر دیدید که طرف مقابل‌تان با چنین حالتی به شما لبخند زد بدانید که او خودش را در اولویت و برتر از شما می‌بیند. اعتماد به نفس این افراد تا حد زیادی بالاست.

استرسی نیستید

خنده در کاهش استرس موثر است. به بیان دیگر، افرادی که خنده‌های عمیق و حقیقی دارند، سطح استرس‌شان پایین‌تر از دیگران است. این حتی برای آن‌هایی که در شرایط سخت مجبور به خندیدن هستند نیز صادق است.

می‌خواهید شاد باشید

درست است که ما زمانی که خوشحالیم، لبخند می‌زنیم اما گاهی این لبخند است که می‌تواند در شادی ما موثر باشد. بنابراین اگر دیدید که فردی چنین لبخندی به لب داشت، بدانید که او می خواهد خودش را شادتر از همیشه نشان دهد.

از ازدواج‌تان راضی هستید

شاید این مورد به نظرتان عجیب باشد اما محققان پس از انجام آزمایش های مختلف ثابت کردند افرادی که در عکس‌ها چنین لبخندی روی لبان‌شان است، از رابطه عاطفی و ازدواج‌شان نسبت به بقیه راضی‌ترند و احساس خوشبختی بیشتری می کنند.

منبع: تابناک با تو

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها