هوش مصنوعی یک ورزش جدید به نام Speedgate را به وجود آورد

فناوری هوش مصنوعی با ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص خود توانسته است یک ورزش کاملا جدید را توسعه دهد.

هوش مصنوعی یک ورزش جدید به نام Speedgate را به وجود آورد

اکثر ورزش‌های رایج در نقاط مختلف جهان صدها و شاید هزاران سال قدمت دارند و از فرهنگ‌های کشورهای مختلف ریشه گرفته‌اند ولی با توجه به پیشرفت فناوری و علم، آیا تاکنون رایانه توانسته است ورزشی جدید را ایجاد کند؟

شاید این سوال در ذهن بسیاری از مردم جهان شکل گرفته باشد ولی تا پاسخ درستی برای آن نیافته‌اند. حا یک شرکت فناوری و طراحی‌های دیجیتال با نام AKQA در صدد بر آمده است تا به این سوال پاسخ دهد و از همین رو اولین ورزش جهان که با فناوری هوش مصنوعی توسعه یافته، طراحی و ابداع نموده است. ورزش طراحی شده از سوی این شرکت Speedgate نام دارد.

ورزش Speedgate از تیم‌های شش نفره تشکیل می‌شود و در درون زمین بازی این تیم‌ها سه دروازه وجود دارد. بازیکنان هر کدام از تیم‌ها باید با تصاحب توپ از بازیکنان تیم مقابل، آن را از دروازه‌های معین شده در زمین عبور دهند و اگر بتوانند توپ را پس از عبور از دو دروازه ابتدایی عبور دهند و آن را وارد دروازه پایانی کنند، امتیاز لازم را دریافت می‌کنند.

در ورزش Speedgate هیچ گونه ضربه و یا هل دادن در هنگام گرفتن توپ نباید صورت گیرد و انجام این حرکات خطا محسوب می‌شود. هم‌چنین توپ بیش از 3 ثانیه نباید در اختیار یک بازیکن باشد و او باید توپ را به هم‌تیمی خود پاس داده و یا به آن ضربه بزند و از خود دور کند. شرکت AKQA از 400 شبکه عصبی برای ایجاد و توسعه این این ورزش استفاده کرده و قوانین آن را از روی اصول ورزش‌های ابتدایی الگو برداری کزده است.

این شرکت حتی برای طراحی لوگو و شعار این ورزش نیزاز فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده است. Speedgate فعلا در حد یک ورزش تمرینی است ولی بعید نیست در آینده‌ای نزدیک لیگ حرفه‌ای برای این ورزش توسعه یافته با هوش مصنوعی شکل گیرد. در هر حال باید منتظر ماند و دید چگونه این ورزش می‌تواند طرفدارنی را برای خود دست و پا کند؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها