قدرت نمایی تیم های انگلیسی در اروپا بعد از ۳۵ سال

برای اولین بار در ۳۵ سال گذشته چهار تیم انگلیسی در نیمه نهایی دو تورنمت باشگاهی مهم در اروپا حضور دارند.

قدرت نمایی تیم های انگلیسی در اروپا بعد از ۳۵ سال

مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا برگزار شد و در نهایت دو تیم چلسی و آرسنال نیز توانستند جواز حضور در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها را در کنار تیم‌های والنسیا و اینتراخت فرانکفورت به دست بیاورند.

به این ترتیب برای اولین بار در ۳۵ سال گذشته، چهار تیم انگلیس توانستند به مرحله نیمه نهایی دو تورنمت باشگاهی معتبر در قاره اروپا راه یابند و در واقع از ۸ تیم حاضر در نیمه نهایی لیگ اروپا و لیگ قهرمانان، نیمی از تیم‌ها از انگلیس هستند.

با توجه به اینکه در این مرحله تیم‌های انگلیس برابر هم قرار نمی‌گیرند، می‌توان انتظار داشت که هر دو فینال لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را در این فصل تیم‌های انگلیسی برگزار کنند.

آخرین باری که چهار تیم انگلیسی در نیمه نهایی دو تورنمتمعتبر باشگاهی در اروپا حضور داشتند به فصل ۱۹۸۳/۸۴ بر می‌گردد که در آن زمان ۳ تورنمت باشگاهی در اروپا برگزار می‌شد. در آن سال لیورپول در دوران اوج قرار داشت و در فینال جام باشگاه‌های اروپا توانست رم را در خانه خود شکست دهد و قهرمان شود.

منچستریونایتد در نیمه نهایی جام برندگان اروپا قرار داشت که اکنون این جام برگزار نمی‌شود.

تیم‌های ناتینگهام و تاتنهام نیز در نیمه نهایی جام یوفا حضور داشتند و در نهایت تاتنهام قهرمان جام یوفا در آن سال شد.

حالا در لیگ قهرمانان اروپا لیورپول باید برابر بارسلونا قرار گیرد و در دیدار دیگر این مرحله تاتنهام با آژاکس دیدار خواهد کرد.

در لیگ اروپا نیز چلسی به دیدار اینتراخت فرانکفورت می‌رود و آرسنال با والنسیا دیدار خواهد داشت.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها