آدام موسری تا چه حد در مسدود شدن حساب برخی اعضای سپاه موثر بوده؟ /مدیر اسرائیلی- آمریکایی اینستاگرام را بیشتر بشناسید

اینستاگرام به عنوان شبکه‌ اجتماعی محبوب آمریکایی ها، توسط مدیران فیسبوک اداره می‌شود و برخی برآنند که لابی فیسبوک با دولتمردان آمریکا بسیار قوی تر از آن چیزی است که گمان برده می‌شود.

آدام موسری تا چه حد در مسدود شدن حساب برخی اعضای سپاه موثر بوده؟ /مدیر اسرائیلی- آمریکایی اینستاگرام را بیشتر بشناسید

به گزارش خبر فوری ، با انسداد بسیاری از حسابهای اینستاگرامی برخی از مسئولین سپاه و نظام جمهوری اسلامی ایران پس از قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروههای تروریستی آمریکا، بسیاری برآنند که مدیران اینستاگرام در این اتفاق بی تاثیر نبوده اند. اینستاگرام به عنوان شبکه‌ اجتماعی محبوب آمریکایی ها اکنون توسط مدیران فیسبوک اداره می‌شود و برخی برآنند که لابی فیسبوک با دولتمردان آمریکا بسیار قوی تر از آن چیزی است که گمان برده می‌شود.

به همین مناسبت، مروری داریم بر زندگی و فعالیتهای مدیر اینستاگرام تا متوجه شویم که آیا می‌توان بین او و فعالیتهای ضد ایرانی اخیر اینستاگرام ربطی پیدا کرد یا خیر.

آدام موسری کیست؟

رئیس جدید اینستاگرام یک اسرائیلی - آمریکایی است به نام آدام موسری. موسری که قبلاً به عنوان مدیر اجرایی در فیسبوک مشغول به کار بوده است، مدتی پس از اعلام استعفای غیرمنتظره کوین سیستروم و مایک کریگر، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام توسط فیسبوک در اکتبر 2018 به عنوان رئیس جدید اینستاگرام انتخاب شد.

آدام موسری متولد نیویورک آمریکا و البته با اصالتی اسرائیلی است. او در دانشگاه نیویورک و در رشته‌ طراحی اطلاعات تحصیل کرده است. موسری پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در سال 2006 وارد آکادمی هنر سان‌فرانسیسکو و در سال 2007 به‌عنوان طراح، وارد تیم تاک باکس شد. این استارتاپ خدماتی را برای ارائه‌ ویدیو، صوت و پیام‌رسانی در داخل وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها عرضه می‌کند.

آدام موسری در سال 2008 به فیسبوک پیوست. او در همان ابتدا به عنوان مسئول طراحی بخش موبایل این شرکت انتخاب شد. وظیفه‌ آدام، بهینه‌سازی هرچه بیشتر کاربری فیسبوک در فضای موبایل بود. موسری از همان ماه‌های اولیه به دایره‌ دوستان مارک زاکربرگ راه پیدا کرد و از معاونان مورد اعتماد او بود.

پیشرفت‌های سریع آدام او را به مدیریت طراحی محصول و مدیریت پروژه‌ بزرگ فید خبری فیسبوک (News Feed) رساند. فعالیت‌های آدام در بخش مدیریت فید خبری، این قابلیت فیسبوک را به پرطرفدارترین بخش فناوری شبکه‌های اجتماعی و همچنین منبع درآمدی بزرگ برای شرکت از طریق تبلیغات تبدیل کرد.

موسری چند ماه قبل جایگزین کوین سیستروم و مایک کریگر که خبر جداییشان از اینستاگرام را در روز بیست و چهارم سپتامبر (دوم مهر) اعلام کرده بودند شد. علت انتخاب او نزدیکی اش با مارک زاکربرگ(رئیس فیسبوک) بود که ظاهرا با مدیران قبلی اینستاگرام رابطه خوبی نداشته است.

زاکربرگ یا موسری؛ مساله این است

بسیاری معتقدند موسری یکی از نزدیک ترین افراد به زاکربرگ است و به هیچ وجه در مقابل نظرات و ایده های او نمی‌ایستد. به نظر می‌رسد که موسری یک فرد عمل گرا است و به همین دلیل کمتر در رسانه‌‌ها ظاهر می‌شود و ترجیح می‌دهد گاهی از طریق توییتر با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

انتخاب موسری به عنوان مدیر اینستاگرام از جهت دیگری هم قابل توجه است. فیسبوک در حالی که زیر فشار اتهاماتی از قبیل دخالت در انتخابات آمریکا و نسل کشی در میانمار است به طور فزاینده‌ای به اینستاگرام به عنوان یک محصول اصلی متکی است. به نظر برخی کارشناسان سایت ریکود، در حالیکه فیسبوک اکنون در سیبل انتقادات اجتماعی به علت دخالتهای سیاسی مختلف قرار دارد، اینستاگرام می‌تواند محل خوبی برای دورکردن توجهات از فیسبوک باشد.

زاکربرگ(مدیر فیسبوک) در این مدت با اتهامات سیاسی مختلفی روبه رو بوده است. این امر باعث شده است که اولا فیسبوک نیاز بیش از حدی به سیاستمداران آمریکایی پیدا کند و ثانیا دست زاکربرگ را برای اقدامات سیاسی جدید و درگیر کردن فیسبوک با این مسائل ببندد. در این شرایط، اینستاگرام گزینه‌ی بهتری برای مدیران فیسبوک است. اینستاگرام به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی نوجوانان (که در سیبل انتقادات هم قرار ندارد) اکنون در دست یک مدیر اسرائیلی تابع زاکربرگ است که می‌تواند برای نجات فیسبوک مقاصد سیاسی آن را اجرایی کند.

البته همه اینها حدس و گمانی بیش نیست و باید برای فهم این موضوع که چرا و چگونه اینستاگرام حسابهای کاربری برخی کاربران ایرانی را بست، تحقیق شود.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمدحسین
    0

    دقیقا فلسفه اطلاع رسانی خبرفوری چیه مطالبی که منتشر می کنید تو چند تا پست کاملا خلاف هم هستند این سیاست ،دورویی هست شما نگاه می کنید ببینید چه چیزی تو بورسه بعد براش مطلب می زنید

    نظرات شما -
    • ج.ج
      0

      در آوردن پول هدف اصلی خبرفوریه

  • 1010
    0

    هاااا اینستاگرامو میخواید فیلتر کنید حالا دارید با اینا زمینشو جور میکنید با این حرفا ب مردم بگید اینستا بده همون کاری که با پاول دروف کردید بعدش تلگرام فیلتر شد راه کارو یاد گرفتید مردمم اینقدر دور از جونشون احمق همون آقای که اعلام میکنه وقتش اینستا فیلتر بشه و با مسدود کردن بعضی صفحات میگه توهین به مردمه ( هیچ توهینی ب مردم نیس ) اگه اینستا بده چرا خودشون صفحه دارن فقط بلدید بامردم بازی کنید تلگرام فیلتر کردید چی شد - چی گیرتون اومد همه مردم هنوز که هنوز تلگرامن و بعضیشاون که رفتن برگشتن - برنامه های ایرانی بین مردم جای ندارن - ای کسانی که حرف آزادی میزنید این آزادیه با فیلتر کردن . اینستا هم فیلتر کنید بره جوابش عین تلگرامه

  • اسی
    0

    خب بسلامتی.پس اینم کار اسراییل بوده ؟!چند وقت بود خواب نمی‌رفتم الان خیالم راحت شد.

    نظرات شما -
    • خواب رفته ها
      0

      سلام همین افراد ساده لوحی مثل شما ها باعث قدرت گرفتن ظالمانی میشن که پشت پرده خیلی ظلم ها میکنن ولی در ظاهر خیلی خوب نشون میدن واییی خدااااآاا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها