تهران را از روی پل معلق آسمان ببینید + تصاویر

پل معلق آسمان گزینه مناسبی است تا در تعطیلات آخر هفته به آن سر بزنید، جایی که با قرار گرفتن بر روی آن در ارتفاع ۶۵ متری بین زمین و آسمان معلق می‌مانید.

تهران را از روی پل معلق آسمان ببینید + تصاویر

اگر تعطیلات آخر هفته را در تهران می‌مانید، حتما یک تصمیم جدی برای گردش و تفریح در این چند روز داشته باشید. هوای بهاری و تمیز و دلچسب این روزها، آدم را وسوسه می‌کند که از خانه بیرون برود. با یک برنامه‌ریزی خوب و انتخاب درست محل گردش و تفریح برای خانواده، می‌توانید کسالت و تنبلی روز‌های تعطیل را از خودتان دور کنید. پس چه بهتر که به همراه کوچک و بزرگ خانه، برنامه ریزی کنید و به یک مکان هیجان‌انگیز برای پیاده‌روی بروید.

تهران را از روی پل معلق آسمان ببینید + تصاویر

یادتان نرود وقتی قرار است آخر هفته با خانواده به گردش یک روزه بروید حتما مکانی را انتخاب کنید که از امکانات ضروری برای رفاه حال شما و فرزندان‌تان برخوردار باشد. مثلا پل معلق آسمان گزینه مناسبی است تا در تعطیلات آخر هفته به آن سر بزنید، جایی که با قرار گرفتن بر روی آن در ارتفاع ۶۵ متری بین زمین و آسمان معلق می‌مانید. از باغ فیض به سمت شهرک هُما که حرکت کنید با ورود به خیابان علیشاهی، تابلویی شما را به سمت «پُل معلق آسمان» هدایت می‌کند.

این پل که بر روی بوستان نهج البلاغه احداث شده حدود ۶ ماه پیش افتتاح شد و امروز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهر تهران شناخته می‌شود. جایی که با قرار گرفتن بر روی آن در ارتفاع ۶۵ متری بین زمین و آسمان معلق می‌مانید.

تهران را از روی پل معلق آسمان ببینید + تصاویر

برای تجربه قدم زدن روی اولین پُل معلق پایتخت ابتدا باید با پرداخت ۸ هزار تومان بلیط ورودی را تهیه کنید، البته از کودکان زیر ۷ سال بلیط گرفته نمی‌شود، اما باید مراقب باشید که در طول مسیر پل معلق از کول کردن کودک خودداری کنید.

این پل با طول ۲۸۵ متر بوستان نهج‌البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند و به‌طور همزمان ۳۰۰ نفر می‌توانند روی عرشه آن تردد و توقف کنند. پل معلق آسمان ۶۵ متر از کف رودخانه ارتفاع دارد و ۱۲ رشته کابل به قطر۴۳ میلی‌متر از نوع کابل گالوانیزه پل اصلی را ثابت نگه داشته است.

تهران را از روی پل معلق آسمان ببینید + تصاویر

کفپوش قرمز رنگ مانند فرش قرمزی از بازدید‌کننده برای دیدن این پل دعوت می‌کند. چند قدمی که جلوتر بروید بزرگراه شهید همت در شمال و بزرگراه شهید حکیم در سمت جنوب را می‌بینید، تمام تجهیزاتی که در ساخت این پل مورد استفاده قرار گرفته از تولیدات داخلی کشور است.

اگر با خودروی شخصی به پل معلق می‌روید، می‌توانید با پرداخت ۳ هزار تومان ماشین خود را در پارکینگ بوستان نهج‌البلاغه پارک کنید و با خیال راحت به گشت و گذار خانوادگی بپردازید.

تهران را از روی پل معلق آسمان ببینید + تصاویر

این پارک به صورت ۲۴ ساعته باز است، اما امکان بازدید از پل معلق تنها در روز‌های پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ فراهم است، بنابراین پل معلق آسمان گزینه مناسبی است تا در تعطیلات آخر هفته به آن سر بزنید.

در صورتی که وسایل پیک نیک به همراه داشته باشید می‌توانید پس از بازدید از پل معلق، در گوشه دنجی از این پارک و یا آلاچیق‌های تعبیه شده استراحت کنید، اما باید بدانید که چادر زدن و روشن کردن آتش در این پارک ممنوع است، در عوض می‌توانید با کمی پیاده روی به قسمت پایین پارک برسید و اجازه بدهید کودکان‌تان در فضای بازی آنجا حسابی بازی کنند و انرژی خودشان را تخلیه کنند.

تهران را از روی پل معلق آسمان ببینید + تصاویر

البته شما هم به همراه بزرگسالان خانواده هم می‌توانید در این پارک هیجان امکاناتی همچون سینمای ۴ بعدی و سافاری پارک وحشت را تجربه کنید. اگر هم اهل ورزش باشید که می‌توانید از پیاده راه و لاین دوچرخه سواری استفاده کنید.

تهران را از روی پل معلق آسمان ببینید + تصاویر

برای تهیه غذا هم نگران نباشید، اطراف این پارک بوفه و رستوران موجود است و دسترسی به سرویس بهداشتی و نمازخانه هم از درب خیابان عربشاهی و بزرگراه حکیم غرب میسر شده تا بتوانید به راحتی یک گردش خانوادگی را تجربه کنید.

تهران را از روی پل معلق آسمان ببینید + تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها