نیروهای مسلح آماده مشارکت دربازسازی بافت‌های آسیب دیده ازسیل اند

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: درصورت درخواست دولت، نیروهای مسلح این آمادگی را دارند تا در بازسازی بافت‌های آسیب دیده از سیل مشارکت کنند.

نیروهای مسلح آماده مشارکت دربازسازی بافت‌های آسیب دیده ازسیل اند

برنامه «بحث روز» رادیو ایران به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور امیر سرتیپ «ابراهیم گلفام» جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیبپ دوم خلبان «مهدی هادیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

امسال ۲۹ فروردین، روز ارتش، همزمان شده است با تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های نیروهای مسلح به ویژه ارتش در امدادرسانی به هموطنان سیل زده که با تمام وجود پای کار خدمت به مردم هستند.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در این برنامه با اشاره به تلاش نیروهای مسلح در امدادرسانی به مردم سیل زده گفت: در کمک به سیل‌زدگان، با ۲۹ فروند بالگرد ارتش در ۴۲۰ سورتی پرواز به سیل‌زدگان امدادرسانی شد، همچنین از ۸ فروند هواپیما در امدادرسانی اخیر استفاده شده است.

امیر سرتیپ ابراهیم گلفام افزود: حدود ۶ هزار خودروی سنگین زرهی، نفربرهای دوزیست، قایق‌های موتوری، بیمارستان‌های صحرایی، پمپ‌های آب از دیگر تجهیزات بکار گرفته شده ارتش در سیل اخیر است.

وی گفت: یگان‌های پهبادی و نیز پاراگلایدرهای ارتش در امدادرسانی اخیر نقش آفرینی ویژه‌ای کردند.

امیر گلفام با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی یگان‌های ارتش افزود: نیروهای درمانی ارتش در استان‌های درگیر سیل ۵۴ هزار نفر را معاینه و درمان کردند؛ البته برخی از این درمان‌ها ناشی از حوادث سیل نبوده است.

وی گفت: همچنین ۱۰ تیپ هجومی نیروی زمینی به همراه ۳ گروه مهندسی آن شامل ۱۰ هزار نیروی پایور و وظیفه، پای کار کمک به سیل زدگان آمده اند.

امیر گلفام، مهمترین اولویت ارتش در سیل اخیر نجات جان انسان‌ها دانست و افزود: گرچه از دست دادن حتی یک نفر نیز برای ما سخت است، اما در مجموع با توجه به ابعاد حادثه، زمانی که به آمار جانباختگان در سیل اخیر نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم اقدامات انجام شده در راستای حفظ جان هموطنانمان بسیار موثر بوده است.

وی در این زمینه، کارنامه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در مقایسه با سایر کشورهای دنیا بی‌نظیر دانست و گفت: نیروهای مسلح، برای مرحله بازسازی مناطق سیل زده نیز آمادگی کامل دارند.

امیر گلفام تاکید کرد: ان‌شاءالله در این مرحله نیز درصورت درخواست دولت، نیروهای مسلح این آمادگی را دارند تا در بازسازی بافت‌های آسیب دیده مشارکت کنند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در این برنامه گفت: وظیفه ذاتی نیروهای مسلح براساس قانون حفظ و صیانت از کشور و پاسداری از انقلاب است، اما در عین حال یکی از بندهای شرح وظایف برای آن‌ها، موضوع مردم یاری در حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

امیر سرتیبپ دوم خلبان مهدی هادیان با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش، همه توان خود را برای امدادرسانی به سیل زدگان بسیج کرد، افزود: بر همین اساس ناوگان ترابری ما شامل سنگین، نیمه سنگین و سبک در پایگاه‌های شهید لشکری مهرآباد و شهید دوران در شیراز بکار گرفته شد تا اقلام ضروری را به استان‌های سیل زده انتقال دهند.

وی گفت: همچنین یگان‌های حاضر در تهران و سایر استان‌ها نیز با هواپیماهای ترابری ۷۴۷، ۷۰۷ و c ۱۳۰ نزدیک به ۴۰۰ تُن بار شامل کالاهای اساسی و دارو را به نقاط آسیب دیده منتقل کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه‌های ارتش در مرحله بازسازی مناطق سیل زده به‌ویژه بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ان‌شاءالله حتماً برنامه‌هایی را در مرحله بازسازی در سطح نیروهای مسلح خواهیم داشت که به محض ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و در صورت درخواست دولت با همه وجود پای کار بازسازی بافت‌های آسیب دیده در مناطق سیل‌زده نیز خواهیم آمد.

وی تاکید کرد: در زمینه پخت مواد غذایی تیم‌های آماده رزمی ارتش از کل پایگاه‌های عملیاتی جمع آوری شدند تا به مناطق سیل زده اعزام شوند، در صورت نیاز و بنا به صلاحدید فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران این آمادگی وجود دارد که از ظرفیت بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه بازسازی نیز استفاده شود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها