طراحی جدید شیائومی دوربین سلفی را به قسمت پایین نمایشگر می‌آورد

به تازگی تصاویری از طرح حق ثبت اختراع دو مدل شیائومی منتشر شده که در آن دوربین سلفی در قسمت پایین نمایشگر جای گرفته است.

طراحی جدید شیائومی دوربین سلفی را به قسمت پایین نمایشگر می‌آورد

در حالی که با پیشرفت فناوری و تاثیر مستقیم آن بر روی تولید تلفن‌های هوشمند، شاهد تولید مدل‌های منحصر‌به‌فردی همچون گلکسی فولد و میت ایکس با نمایشگر تاشو یا نوبیا آلفا با نمایشگر خمیده و طراحی به صورت یک ساعت هوشمند هستیم، تصاویری از حق ثبت اختراع محصولی از طرف شیائومی منتشر شده که در آن بریدگی دوربین سلفی به‌جای بالای نمایشگر در پایین صفحه نمایش قرار گرفته است.

در این روزها حذف هرگونه حفره و بریدگی از صفحه نمایش برای دوربین سلفی از اهمیت ویژه‌ای برای تولید کنندگان تلفن هوشمند برخوردار است. اکثر شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا نمایشگر‌های یکپارچه‌ای تولید کنند که هیچ اجزای اضافی بر روی آن قرار نگرفته باشد، از چند سال پیش با کم شدن حاشیه دور نمایشگر، اسپیکر و دوربین سلفی درون بریدگی‌هایی نسبتا بزرگ در بالای صفحه نمایش قرار می‌گرفتند، این بریدگی به مرور زمان کوچک‌تر شد و در حال حاضر به اندازه یک قطره، تنها برای قرار گیری سنسور دوربین سلفی تبدیل شده است. از طرفی برخی شرکت‌ها مانند سامسونگ به دنبال حذف بریدگی و استفاده از حفره برای دوربین سلفی پیش رفتند که حالا نمونه‌های این طراحی را در سری گلکسی S10 می‌بینیم.

برخی دیگر از شرکت‌ها دوربین سلفی را از نمایشگر جدا کردند و در یک قسمت دیگر در بالای قاب قرار دادند که در هنگام لزوم نمایان می‌شود، به این طراحی دوربین سلفی پاپ‌آپ می‌گوییم. اما به طور واقعی اولین شرکتی که دوربین سلفی را از بالای نمایشگر به قسمت پایین صفحه نمایش منتقل کرد شیائومی بود. این اتفاق برای اولین بار در مدل می ‌میکس شیائومی رخ داد که در آن مدل شاهد طراحی نمایشگر یکپارچه بودیم و دوربین سلفی در حاشیه پایین نمایشگر قرار داده شده بود. حال به نظر می‌رسد شیائومی باز هم برنامه دارد از دوربین سلفی در قسمت پایین نمایشگر استفاده کند.

تصاویری که به تازگی منتشر شده دو نمونه متفاوت را نشان می‌دهد که در پایگاه داده WIPO در تاریخ 25 می 2018 به ثبت رسیده و طرح‌هایی کاملا جدی هستند که شاید به زودی در مدل‌های بالارده یا میان‌رده شیائومی مشابه آن‌ها را ببینیم. در طرح اول نشان داده شده که دوربین سلفی با دو سنسور در قسمت پایین وسط نمایشگر جای گرفته، در این طراحی تنها بریدگی بالای نمایشگر به قسمت پایین صفحه نمایش منتقل شده است.

اما در تصویر دوم شاهد استفاده از دو سنسور در گوشه‌های پایینی نمایشگر هستیم، به این ترتیب در دو قسمت گوشه پایین نمایشگر دو سنسور مجزا تعبیه شده که به دلیل ایجاد فاصله زیاد بین دو دوربین، کار تصویربرداری سلفی را نیز کمی سخت می‌کند. چنین طرحی شاید هیچ وقت از طرف شیائومی عملی نشود اما در هرصورت دوربین سلفی در قسمت پایین نمایشگر کمی چالش برانگیز است و هدف خاصی را دنبال نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها