سیل خدمات گروه‌های جهادی به 270 روستای خوزستان

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان گفت: گروه‌های جهادی از دو هفته پیش خدمات خود را معطوف به 270 روستای سیل‌زده خوزستان کردند.

سیل خدمات گروه‌های جهادی به 270 روستای خوزستان

حسین شادمان‌فر، مسؤول ستاد حرکت‌های جهادی شهید علی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با تاکید بر تشکیل 3 قرارگاه خدمت رسانی گروه‌های جهادی در استان خوزستان به تشریح اقدامات انجام شده و پیش روی دانشجویان بسیجی در خدمت رسانی به مردم سیل زده این استان پرداخت.

وی با بیان اینکه بر اثر مشکل ایجاد شده در استان خوزستان 12 شهرستان به‌صورت مستقیم درگیر و بیش از 570 روستا در معرض بروز سیلاب قرار دارند، گفت: 270 روستا به صورت مستقیم تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند و گروه‌های بسیج دانشجویی مثل همیشه براساس ضرورت نقش آفرینی تخصصی خود با حضور و اقدام به موقع، مشغول فعالیت‌های مختلف جهادی و امدادرسانی در این مناطق شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر زیارتگاه شهدای هویزه به‌عنوان قرارگاه مرکزی خدمت رسانی به مردم سیل زده استان، با حضور دانشجویان جهادگر و تشکیل اسکان اضطراری و پذیرایی بیش از 1300 نفر از مردم منطقه، به ارائه خدمات بهداشت و درمان، بسته بندی و پخش اقلام و مایحتاج ضروری مردم در روستاهای مناطق حمیدیه، هویزه، بستان، رفیع و سوسنگرد می‌پردازند.

شادمان‌فر با بیان اینکه علاوه بر مردم منطقه، دام‌های در معرض خطر نیز در این مناطق شناسایی شده‌اند، بیان کرد: جهت جلوگیری از افزایش زیان مالی به مردم سیل زده منطقه اقدامات مناسبی جهت جابه‌جایی دام آنها و تامین علوفه مورد نیاز شان صورت گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل یک تیم مشترک میان دانشجویان بسیجی استان‌های خوزستان و تهران برای ارائه طرح برون رفت از وضعیت موجود، گفت: تیم شهید تهرانی مقدم با نظارت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در نظر دارد با کار مطالعاتی میدانی خود در حوزه رودخانه کرخه و آبراه‌های منتهی به آن، طرح ایجاد شکست در رودخانه نیسان را برنامه ریزی و اجرایی کند.

مسئول قرارگاه جهادی شهید علی هاشمی اظهار کرد: براساس این طرح با استفاده از زه کش های طبیعی موجود در آبراه های منتهی به کرخه و همچنین استفاده از ظرفیت آبراه های کرخه نور (کور) که سال‌ها از آن استفاده نشده است، یک عملیات ویژه جهت حل مسئله آب گرفتگی در استان خوزستان طراحی خواهد شد.

مسول ناحیه بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: با گذشت دو هفته از آغاز فعالیت های جهادی دانشجویان در استان خوزستان، نیروهای جوان و جهادی دانشگاه ها با شور و نشاط وصف ناپذیر خود تا زمان عادی شدن شرایط استان در کنار مردم بوده و به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها