کتاب پرفروش نویسنده گیلانی توقیف شد

رمان «بند محکومین»، نوشته «کیهان خانجانی» به دستور اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شد.

کتاب پرفروش نویسنده گیلانی توقیف شد

این کتاب که چاپ نخست آن در زمستان ۱۳۹۶ از سوی «نشر چشمه» منتشر شده، در حالی دستور توقیف گرفته که اکنون به چاپ هفتم رسیده است.

اداره کتاب وزارت ارشاد اعلام کرده این کتاب حق حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب که قرار است هفته آینده برگزار شود را هم ندارد. اما دلیل این تصمیم هنوز اعلام نشده است.
بنابراین گزارش، بند محکومین تاکنون عنوان رمان برگزیده جایزه ادبی «احمد محمود» را دریافت کرده و بهترین رمان سال ۱۳۹۷ به انتخاب منتقدان و نویسندگان مجله «تجربه» شده است .این کتاب نامزد جایزه ادبی کتاب سال «هفت اقلیم» نیز بوده است.
رمان بند محکومین ماجرای زندانیانی را روایت می‎کند که در بندی با همین نام در زندان «لاکان رشت» به سر می‌برند. هر زندانی قصه‎ای دارد و خانجانی تلاش کرده است با شکافتن گذشته هر کدام، پیوندی میان آن‎ها برقرار کند.
به نوشته ایرنا، زبان قصه گو و غیرتوصیفی نویسنده در این کتاب جهانی متفاوت می‌سازد که در داستان‌های با محوریت زندان کم نظیر است.
در واپسین صفحات این رمان آمده است:«هر جا درخت بزرگ است، مزار گیلکان است. ما گوشت هم بخوریم، استخوان را می‎گذاریم. ولی سگان از آن نمی‎گذرند. خدا دیوان عمرشان را ببندد. دریا صدای خودش را نمی‎شنودو اگر بشنود، دلش می‎ترکد.»
کیهان خانجانی متولد ۱۳۵۲ در رشت، نویسنده و مدرس داستان است. ماحصل کارگاه‌های او، ۲۵ جلد مجموعه داستان و رمان بوده که با عنوان «عصرچهارشنبه ما» منتشر می‎شود. او که داستان‌های زیادی منتشر کرده، داور جوایز ادبی، از جمله «بنیاد گلشیری» نیز بوده است.

منبع: گیل خبر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها