نماینده اسرائیل: نتانیاهو قبل از ارائه طرح صلح آمریکا وعده انتخاباتی خود را عملی نمی‌کند

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تاکید کرد که نخست وزیر این رژیم پیش از طرح صلح احتمالی آمریکا، هرگز وعده انتخاباتی خود برای الحاق شهرک‌های ساخته شده در کرانه باختری را اجرایی نخواهد کرد.

نماینده اسرائیل: نتانیاهو قبل از ارائه طرح صلح آمریکا وعده انتخاباتی خود را عملی نمی‌کند

دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هرگز پیش از آنکه آمریکا طرح صلح خود را اعلام کند، به وعده انتخاباتی خود برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری به اسرائیل عمل نخواهد کرد.

نتانیاهو در روزهای آخر تبلیغات خود پیش از انتخابات نهم آوریل این وعده را مطرح کرد که نگرانی‌هایی را نسبت به اتخاذ چنین اقدامی علیه هر گونه احتمالی برای تشکیل کشور فلسطین ایجاد کرد.

دانون در جمع خبرنگاران درباره این وعده انتخاباتی گفت: گمان نمی‌کنم ما پیش از انتشار طرح آمریکا، گامی در این مسیر برداریم. ما منتظر طرح آمریکا خواهیم ماند تا ببینیم راه ما به کجا خواهد رسید.

نتانیاهو هیچ بخشی از کرانه باختری که به اراضی اشغالی الحاق خواهند شد را مشخص نکرده است اما حاکمیت اسرائیل بر منطقه وسیعی از اراضی فلسطینی‌ها امیدها برای تشکیل کشور فلسطین در کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه را از بین می‌برد.

انتظار می‌رود دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشنهادات خود برای صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را ظرف چند هفته آینده اعلام کند اما به گفته دانون، رهبران فلسطینی از همین الان اعلام کرده‌اند که این طرح مرده متولد خواهد شد.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل افزود: طرح آمریکا در آینده‌ای نزدیک و احتمالا در حد فاصل ماه مه، زمان روی کار آمدن کابینه جدید اسرائیل و نوامبر همزمان با آغاز دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر خواهد شد.

مطبوعات اسرائیلی در گزارش‌هایی اعلام کردند، طرح آمریکا که انتظار می‌رود به شکلی گسترده بر توسعه اقتصادی متمرکز باشد، احتمالا اواخر مه یا اوایل ژوئن منتشر می‌شود.

دانون افزود: سرنوشت پیشنهادات تنها به پاسخ فلسطین محدود نبوده بلکه در گرو موضعگیری کشورهای عربی اصلی منطقه از جمله مصر و اردن نیز هست.

او ضمن ابراز بی‌اطلاعی از اینکه آیا طرح صلح آمریکا شامل درخواست برای تشکیل کشور فلسطین هست یا نه، گفت: این مساله نباید فلسطینی‌ها را از ورود به مذاکرات درباره این پیشنهادات منصرف کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها