کلاهبرداری میلیاردی رمال‌های مجازی از ١٠٠ نفر

اعضای یک باند در استان البرز با ایجاد یک سایت فالگیری و رمالی توانستند از ١٠٠ نفر کلاهبرداری میلیاردی کنند.

کلاهبرداری میلیاردی رمال‌های مجازی از ١٠٠ نفر

این افراد سوژه‌های خود را در اینستاگرام و تلگرام پیدا کرده و با ترغیب آنها برای فالگیری و باز کردن سرکتاب، اطلاعات حسابشان را هک و پول برداشت می‌کردند.

ماجرای این پرونده از چند وقت پیش آغاز شد، زمانی که چند نفر با مراجعه به پلیس از برداشت غیرمجاز پول از حسابشان خبر دادند، موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس فتای استان البرز قرارگرفت.

کارشناسان پلیس فتا تحقیقات دقیق خود را از مالباختگان آغاز کردند و در ادامه متوجه شدند که همه آنها پس از آشنایی با یک سایت فالگیری و رمالی حسابشان خالی شده‌ است. در ادامه مشخص شد افرادی با ایجاد یک وب‌سایت فالگیری، رمالی و سرکتاب با مبلغ بسیار ناچیز کاربران را به درگاه بانکی جعلی ترغیب و سپس اقدام به خالی کردن حساب‌های بانکی آنها می‌کنند.

فعالیت هکر‌ها به شکلی بود که با تبلیغات گسترده در کانال‌ها و گروه‌های تلگرام و اینستاگرام طعمه‌های خود را انتخاب کرده و از طریق درگاه جعلی، اطلاعات بانکی را به سرقت برده و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کردند.پس از افشای این موضوع، هفت نفر در این زمینه دستگیر شدند و به ۱۰‌میلیارد ریال کلاهبرداری از سوژه‌های خود اعتراف کردند.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز با اعلام این خبر گفت: «تاکنون بیش از ۱۰۰ شاکی در سراسر کشور شناسایی شده‌اند، بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود چنانچه به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، به پلیس فتای استان البرز به آدرس میدان طالقانی مراجعه کنند.»

منبع: شهروند

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها