روی صحنه تئاتر مشهد چه خبر است؟

برای برنامه‌ریزی تعطیلات آخر هفته حتما گزینه تئاتر دیدن هم برای بسیاری از مردم مطرح است؛ اما روی صحنه تئاتر مشهد چه می‌گذرد؟

روی صحنه تئاتر مشهد چه خبر است؟

به گزارش مشهد فوری ، هم‌اکنون 7 نمایش «ماندارین»، «آنتیگونه»، «کمدی چشم»، «نمایش پنچری»، «خاموشی دریا»، «زندانی خیابان دوم» و «رومئو ژولیت» در سالن‌های نمایش مشهد در حال اجرا است.

«ماندارین»

نمایشی به طراحی، نویسندگی و کارگردانی هادی محمدخانی است.

نمایش موزیکال فیزیکال «ماندارین» فاقد دیالوگ بوده و بر اساس حرکت بازیگر بر روی ریتم و در فضای موسیقی طراحی و تنظیم شده و به صورت سولو اجرا می‌شود و اولین اثر نمایشی در این فرم می‌باشد.

در این نمایش موسیقی بازی هادی محمدخانی، نقاشی اهـورا نـامقی، روابط عمومی و تبلیغات پویـا غازی، گرافیک ، تیزر و عکس مصطفی مسگری، تیزر گرافیکی مجتبی فروزانفر و اثری از گروه شعبده بدن (گروه آیین) است.

نمایش «ماندارین» داستان تلاش انسان برای تبدیل شدن به چیزی است که در طول حیاتش برای آن تلاش می کند و در راستای همین تلاش به مسیری دیگر هدایت شده و مسخ می‌شود. ماندارین داستان تغییر است و زاده شدن... داستان جدا شدن از خود، برای پیوستن به خود. ماندارین داستان پیوستن به رویاست.

این نمایش در ژانر موزیکال سولو فیزیکال است.

نمایش «ماندارین» روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت 18:30 در محل تماشاخانه خورشید در حال اجرا است.

«آنتیگونه»

نمایش «آنتیگونه» بر اساس متن آنتیگونه نوشته سوفوکل است .

نمایشی به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سیدعلیرضا حیدری امغان است.

در این نمایش بازیگرانی از جمله رامین کاوه و نجمه سادات کلالی ایفای نقش می‌کنند.

در این نمایش آهنگساز امیرختایی، دراماتورژی صوت و موسیقی امیرختایی، مدیربرنامه ریزی، مهندسی دکور و اجرای نور محمداخروی، طراح پوستر و بروشور سروش حیدری، طراحی و اجرای ماسک و گریم عاطفه فاضلی است.

همچنین عکاس این نمایش هستی کمیلی، روابط عمومی عاطفه فاضلی، مدیرسالن محسن اسدی و تهیه‌کننده سیدعلیرضاحیدری امغان است.

نمایش «آنتیگونه» روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت 19:00 در محل خیریه یاوران فروغ محبت در حال اجرا است.

به دلیل مفهومی بودن موضوع، سطح این نمایش +۱۸ سال تعیین گردیده است.

«کمدی چشم‌هایت را ببند و به انگلستان فکر کن»

نمایشی به نویسندگی ج.چپمن، آ.ماریوت، مترجم ف.ابراهیمیان، ل.عمرانی، طراحی و کارگردانی حسین اکبرپور است.

در این نمایش بازیگرانی از جمله علی‌رضا فکور یوسفیان، ساندرا یحی زاده، شایلین طهماسبی، شهریار برزگر، مسعود علی‌مرادی، عارفه نیکو، کوثر مرادی، حسام نور محمدی و علی فراستی ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل این نمایش از جمله دستیار کارگردان فاطمه سخاوتی راد، مدیر تولید پارلا عطاردی، طراح صحنه جلال زنگنه، طراح لباس ندا محمدی، طراح گریم ریحانه قزوینی، طراح پوستر و برشور محمد قوام، عکاس بهنام رنجبر و مدیر صحنه سیاوش طهماسبی است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است که سر جاستین هالبروک پس از بازگشت از سفر تجاری‌اش در لندن، درحالی که در روز تعطیل مشغول استراحت است با ورود حسابدارش تمام برنامه هایش بهم می‌ریزد.

این نمایش روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت 19:00 در محل تماشاخانه شمایل در حال اجرا است.

«نمایش پنچری»

نمایشی به نویسندگی علی احمدی، طراحی و کارگردانی مهیار غازی و علی احمدی است.

این نمایش به تهیه‌کنندگی سروش ظریف بوده و در آن بازیگرانی از جمله سپیده کلالی، محسن شهرکی، حنانه ذکائی، بهرام فشایی، سروش ساعدی، علی احمدی و مهیار غازی ایفای نقش می‌کنند.

در این نمایش دستیار کارگردان کورش دانشور و مسعود حسینی پور، انتخاب موزیک مهدی ضیا چمنی، تنظیم محمد سر داده، عکاس و ساخت تیزر مهیار غفوری و محمدرضا سجادی است.

همچنین در «نمایش پنچری» طراح گرافیک محمد سعادت، مدیر تولید سامان قوامی راد، طراح نور مهیار غازی، علی احمدی و مدیر روابط عمومی مائده جعفری است.

«نمایش پنچری» روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت 20:00 در محل پردیس تئاتر مستقل در حال اجرا است.

«رومئو ژولیت»

نمایشی به نویسندگی میلاد کاشانی، کارگردانی مسعود صفری، دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز سعید عابدی و امیرحسین زورقی است.

در این نمایش بازیگرانی از جمله منا بارانی، ساجد اندرون، مهسا ستوده‌نژاد، علیرضا سعیدی، مجید بخششیان، محمدرضا لبیب، نینا گودرزی و مهتاب قجاوند ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است که در آینده‌ای نه چندان دورتر، در گوشه‌ای از زمین، انسان برای بقا با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. در این میان یک عشق میان «رومئو» و «ژولیت» قرار است همه چیز را عوض کند.

در این نمایش سایر بازیگران از جمله مهدی راد، امین آرمان، محمد اجاقیان، امیرحسین خطیبیان، امیرحسین کامیاب‌نژاد، شاهین حسینی، عطا ولی‌زاده، معین محمدی، پرستو عدالتی، گیتی میری، باران ودیعی، شقایق براتیان، مینا حسینی روش، اسما امانپور، فرشته روزرخ و فرزانه راد اعتمادی ایفای نقش می‌کنند.

در این نمایش طراح صحنه و نور مسعود صفری، طراح لباس منا بارانی، طراح صدا و موسیقی عرفان خاتونی مقدم و طراح گریم سمیه ارقبائی است.

در نمایش «رومئو ژولیت» طراح گرافیک مصطفی مسگری، طراح پوستر و بروشور جواد علی خوئیان، منشی صحنه سارا اسدی، مدیر صحنه جلال موسائیان، مدیر روابط عمومی و تبلیغات پویاغازی و سرپرست گروه رضا احمدی است.

نمایش «رومئو ژولیت» روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت 18:00 و 20:00 در محل تئاتر شهر در حال اجرا است.

«خاموشی دریا»

نمایشی به کارگردانی سید محمدرضا علوی و نویسندگی رضا گوران است و در آن بازیگرانی از جمله نوشین نوروززاده، سیدمحمدرضا علوی و علیرضا رواندل ایفای نقش می‌کنند.

نمایشی به تهیه‌کنندگی امیرحسین شیبانی، جانشین تهیه ریحانه هراتی نژاد، دستیاران کارگردان رضا لاری و امیر شریعتی، برنامه ریز حسین جوادزاده و طراح صحنه احمدرضا آخوندزاده است.

همچنین در این نمایش طراح پوستر و بروشور احمدرضاآخوندزاده، طراح لباس سید محمدرضا علوی، طراح گریم زینب رشتی، ساخت تیزر و عکاسی تیزر دانیال ترشیزی، مدیر تولید امیر نعمتی و جانشین تولید مهران آشفته است.

در این نمایش مدیر روابط بین الملل نوشین نوروززاده، روابط عمومی و تبلیغات محمد ارجمند، مدیر صحنه امین مشکل گشا و محمدرضا ضیائی، دستیاران صحنه پیمان نوروزیان و امیرحسین کاظمیان، عکاس دانیال ترشیزی و مرجان حسین زاده، دکوراتیو و پس آرایی صحنه افضل لطفی و دوخت لباس مطهره ترابی است.

این نمایش روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت 18:00 در محل تماشاخانه بهار در حال اجرا است.

«زندانی خیابان دوم»

نمایشی به نویسندگی نیل سایمون، مترجم شهرام زرگر، کارگردانی فرشید جوانشیر، تهیه‌کنندگی حسین علی‌زاده، مشاور کارگردان محمدرضا خطیب و دستیار کارگردان راحیل خطیب است.

در ابن نمایش منشی صحنه ستاره اسودی، تیزر و عکس ایمان عظیمی، گریم رویا حشمتی، مدیر روابط عمومی جلال شبانی، موسیقی علیرضا افکاری، طراح صحنه علی فلاحت و طراح پوستر امیررضا رنگ آمیز است.

در این نمایش بازیگرانی از جمله علی عشقی زاوه، فرزانه جلائیان، فرید محمدیان، راحیل خطیب و الناز باقری ایفای نقش می‌کنند.

این نمایش روز پنج‌شنبه ساعت 17:30 در محل پردیس تئاتر مستقل در حال اجرا است.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها