دولت باید قانون اقدام متقابل در برجام را اجرا کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مدت‌هاست که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و از آنجایی که اروپایی‌ها هم اقدامی برای حفظ برجام نمی‌کنند، دولت باید قانون اقدام متقابل در برجام را اجرا کند.

دولت باید قانون اقدام متقابل در برجام را اجرا کند

سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به تعلل اروپایی‌ها برای حفظ برجام، اظهار داشت: مهلت اروپایی‌ها درباره آینده برجام مدت‌هاست که به پایان رسیده است اما آنان اقدامی در این راستا انجام ندادند.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها تعهد داده بودند که برای ادامه برجام خسارات خروج آمریکا را جبران می‌کنند، ادامه داد: اروپایی‌ها طی ماه‌های گذشته صرفاً یکسری بسته پیشنهادی کلی ارائه کردند که به هیچ وجه خسارت‌های خروج آمریکا از برجام را جبران نمی‌کند و کافی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما باید به علت بازگشت تحریم‌های آمریکا پس از خروج از برجام قانون اقدام متقابل را اجرایی کنیم، تصریح کرد: از سوی دیگر و با بازگشت تحریم‌ها، اروپایی‌ها هم در ایفای تعهداتشان در موضوع توافق هسته‌ای تعلل زیادی می‌کنند.

نقوی‌حسینی با تاکید بر اینکه دولت باید قانون اقدام متقابل را اجرا کند، گفت: مدت‌هاست که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و اروپایی‌ها هم نشان داده‌اند که نمی‌خواهند اقدامی برای حفظ برجام کنند و بر این اساس باید قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام را در دستور کار خود قرار دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه نظارت‌های مجلس در زمینه اجرای قانون متقابل قوی نبوده است، گفت: علاوه بر قانون اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام، ما در مجالس گذشته سه قانون دیگر هم در مورد اقدامات تروریستی، نقض حقوق بشر و حمایت از بمب‌های شیمیایی از سوی آمریکا تصویب کردیم اما دولت این قوانین را اجرا نکرده است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها