نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

نیروهای وابسته به حشدالشعبی را در خوزستان ندیدم/ امکان برآورد خسارت در شرایط فعلی وجود ندارد/ نیروهای مردمی نقش موثری در مهار سیل خوزستان داشتند

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه از عدم مشاهده نیروهای حشدالشعبی در استان خوزستان سخن گفت.

نیروهای وابسته به حشدالشعبی را در خوزستان ندیدم/ امکان برآورد خسارت در شرایط فعلی وجود ندارد/ نیروهای مردمی نقش موثری در مهار سیل خوزستان داشتند

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره آخرین وضعیت خوزستان و میزان خسارت‌های وارد شده به این استان اظهارکرد: خسارت‌های به جا مانده از سیل در خوزستان هنوز برآورد نهایی نشده است و قطعا به زودی نمی‌توان در این باره اقدامی انجام داد چراکه هنوز سیل در خوزستان هم در رودخانه کرخه و هم در رودخانه کارون به خصوص قسمت پایین دست هنوز جاری است.

وی افزود: هنوز ما در استان خوزستان از حالت اینکه سیل کاهش پیدا کرده خارج نشدیم به دلیل اینکه سیل هنوز ادامه دارد و هرشب یکی یا دوتا روستا زیر آب می‌رود.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که سیل فروکش کند آن موقع برآوردهای خسارتی در بخش‌های دامداری، کشاورزی، باغات، منازل مسکونی و زیرساخت‌های شهری و روستایی مشخص خواهد شد و در آن زمان درباره حجم خسارت ارزیابی لازم صورت می‌گیرد.

ساعدی درباره عملکرد دولت در مدیریت سیل خوزستان خاطرنشان کرد: ما در رابطه با سیل خوزستان باید صراحتا بگویم حرکت مردم و گروه‌های جهادی بسیار تاثیرگذار بود و قابل تقدیر است و این رویکرد ما را به دوران جنگ و همبستگی ملی بازمی‌گرداند و در واقع ملت ایران یک حماسه جدید را رقم زدند.

وی تاکید کرد: اگر امروز بخواهیم بگوییم سیل در برخی از مناطق خوزستان کنترل شد باید صراحتا اذعان کنیم که به دلیل وسعت سیل در کشور توزیع و پخش امکانات برای دولت بسیار سخت بود اما مردم با درک درست این وضعیت در قالب گروه‌های مختلف همراه دولت شدند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: حقیقتا اگر نیروی بسیج، سپاه و ارتش در دشت آزادگان حضور نداشتند سوسنگرد به عنوان مرکز شهر به زیر آب می‌رفت از این رو همه بخش‌های نیروهای مسلح با همراهی مردم در برابر سیل سینه سپر کردند.

ساعدی درباره حضور نیروهای حشدالشعبی در خوزستان به منظور امدادرسانی اظهار کرد: حشدالشعبی اگر در منطقه هم حضور داشتند بنده مشاهده نکردم ولی نیروهای مسلح حضور داشتند و این بحران را به بهترین شکل ممکن مدیریت کردند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها