جدال دایی و قلعه‌نویی در بازی سرنوشت‌ساز سپاهانی‌ها/ دربی قعر جدولی‌ها در مسجدسلیمان

هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر امروز (پنجشنبه) با دو دیدار پیگیری خواهد شد.

جدال دایی و قلعه‌نویی در بازی سرنوشت‌ساز سپاهانی‌ها/ دربی قعر جدولی‌ها در مسجدسلیمان

هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر فوتبال که روز گذشته با تساوی بدون گل ذوب‌‌آهن و پرسپولیس و برتری یک بر صفر استقلال برابر ماشین‌سازی آغاز شد، امروز (پنجشنبه) با دو دیدار پیگیری می‌شود که هر دو مسابقه از حساسیت‌ بسیار زیادی برخوردار است. در زیر نگاهی به این دو بازی می‌اندازیم.

* سایپا - سپاهان
فارغ از جایگاه دو تیم در جدول، جدال علی دایی و امیر قلعه‌نویی به خودی خود تمام ویژگی‌های یک بازی جذاب را دارد. دو مربی با سابقه و سابق تیم ملی در حالی به مصاف هم خواهند رفت که شاید نتیجه این بازی برای سایپایی‌ها چندان حائز اهمیت نباشد، اما شاگردان قلعه‌نویی را می‌تواند در جمع مدعیان نگه دارد.

سپاهانی‌ها که با شکست هفته گذشته مقابل استقلال امیدشان برای قهرمانی در این فصل کم‌رنگ شد، با تساوی روز گذشته پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن و برتری استقلال برابر ماشین سازی محکوم به پیروزی است.

سایپایی‌ها نیز که مقابل تیم‌های مدعی استقلال و تراکتورسازی نتایج خوبی کسب کرده بودند، هفته گذشته برابر پرسپولیس شکست خوردند و حالا باید به مصاف ضلع چهارم تیم‌های مدعی لیگ بروند. شاگردان علی دایی با 31 امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها در رده هفتم جدول قرار دارند و در صورت برتری در این بازی با یک پله صعود به رده ششم جدول خواهند رسید و باید منتظر نتیجه دیدار فولاد باشد.

*نفت مسجد سلیمان- استقلال خوزستان

جدال قعرنشینان با چاشنی بازگشت فیروز! دو تیم قعر جدولی نفت و استقلال خوزستان که به همراه سپیدرود مثلث تیم‌های در منطقه سقوط لیگ را تشکیل داده‌اند، این هفته در حالی به مصاف هم می‌روند که شاید با شکست در این بازی حکم سقوط‌ استقلالی‌های اهواز به لیگ پایین‌تر امضا شود. شاگردان محمد علوی که میهمان مسجد سلیمانی‌های رده چهاردهمی هستند، با 10 امتیاز در قعر جدول قرار دارند و اگر بتوانند در این بازی دست‌ پُر از زمین خارج شوند،‌ تا حدودی امیدهای بقا را زنده نگه خواهند داشت.

در آن سوی میدان فیروز کریمی که بعد از برکناری علیرضا مرزبان هدایت نفت را برعهده گرفته، تنها پس از دو روز تمرین با این تیم، هدایت مسجد سلیمانی‌ها را در این بازی حساس برعهده خواهد داشت. نفت که با 19 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد، سپیدرود 18 امتیازی را پشت سر خود می‌بیند و شاید لغزش در هفته‌های باقی‌مانده لیگ به قیمت سقوط این تیم تمام شود. موضوعی که می‌تواند جذابیت‌های این بازی را بیش از پیش کند و به نوعی جدال شش امتیازی برای هر دو تیم محسوب می‌شود.

برنامه ادامه مسابقات هفته بیست‌وششم به شرح زیر است:

پنجشنبه - 29 فروردین 98
* سایپای تهران - سپاهان اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه شهدای شهرقدس
داور: وحید کاظمی، کمک‌ها: علی دودانگه و حمیدرضا کنعانی

* نفت مسجدسلیمان - استقلال خوزستان، ساعت 19:15، ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان
داور: علی صفایی، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و محمدعلی پورمتقی

جمعه - 30 فروردین 98
* تراکتورسازی تبریز - پیکان تهران، ساعت 17 ، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: قهرمان نجفی و براتعلی مولوی

* پارس جنوبی جم - سپیدرود رشت، ساعت 19، ورزشگاه تختی جم
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی و ایوب غلامزاده

* نساجی مازندران - پدیده مشهد، ساعت 16، ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد، کمک‌ها: علی میرزابیگی و عسگر محمدی

* فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان، ساعت 17:30، ورزشگاه اختصاصی فولاد اهواز
داور: روح‌الله شریفی، کمک‌ها: محمد عطایی و اسد حاج‌محمدی

منبع: تسنیم

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها