سهم نهاده‌های دامی عشایر استان اردبیل ۲ برابر شد؛ توزیع تانکرهای آب در مناطق عشایرنشین

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: سهم نهاده‌های دامی عشایر استان اردبیل ۲ برابر شد و این میزان به چهار هزار تن رسیده است.

سهم نهاده‌های دامی عشایر استان اردبیل ۲ برابر شد؛ توزیع تانکرهای آب در مناطق عشایرنشین

معرفت آذری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای عشایری خلخال اظهار داشت: سهم نهاده‌های دامی عشایر استان اردبیل 2 برابر شد و امسال این میزان به چهار هزار تن رسیده است که یک رقم قابل قبول است و با هدف حمایت از عشایران استان میزان سهمیه آرد یارانه‌دار تخصیصی عشایر به 450 تن ارتقا یافت.

وی از مرمت، تسطیح و بهسازی راه‌های عشایری استان خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته هزار کیلومتر راه عشایری در استان تسطیح ، مرمت و بهسازی شد و 220 کیلومتر از مجموع این راه‌ها مربوط به راه‌های ارتباطی عشایر شهرستان خلخال است که در این زمینه تاکنون اقدامات مناسبی انجام یافته است.

جشنواره کوچ عشایر مغان برگزار می‌شود جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه برگزار می‌شود جشنواره ملی کوچ عشایر اردبیل 6 اردیبهشت‌ ماه برگزار می‌شود

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: دفترچه‌های جدید به عشایر استان ارائه می‌شود و درصدد هستیم با فراهم‌سازی شرایط مناسب برای این قشر، امکان خرید نهاده‌های دامی ، جو و سایر اقلام مورد نیاز عشایر را فراهم کنیم و در امر زمینه افزایش توان مالی تعاونی‌های عشایر استان نیز اقدامات مناسبی انجام داده شود.

آذری تصریح کرد: از مطالبات مهم عشایر استان تامین آب آشامیدنی مناسب برای آنان است که در این زمینه توزیع تانکرهای آب در مناطق عشایرنشین استان تحقق یافته است و درصدد هستیم راه عشایر استان را نیز هر چه سریع‌تر بهبود دهیم و در این زمینه به اهداف خود دست یابیم.

وی بیان کرد: سال گذشته 34 میلیارد ریال از طریق فرمانداری‌ها به منظور تامین ارزش افزوده عشایر استان جذب شده و درصدد اتمام پروژه‌های عمرانی مناطق عشایرنشین استان هستیم که این مسئبه نیازمند برنامه‌ریزی اساسی و مهم است تا بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها