پیش‌بینی گلدمن‌ساکس؛

اقتصاد پویای هند بیش از پیش‌بینی رشد می‌کند

گلدمن‌ساکس اعلام کرد که اقدامات هند برای بهبود وضعیت بازپرداخت وام‌های مشکل‌دار و برنامه اصلاح ساختار سرمایه این کشور موجب کاهش هزینه‌ها برای بانک‌ها و تقویت رشد اقتصادی این کشور می‌شود.

اقتصاد پویای هند بیش از پیش‌بینی رشد می‌کند

گلدمن‌ساکس اعلام کرد که اقدامات هند برای بهبود وضعیت بازپرداخت وام‌های مشکل‌دار و برنامه اصلاح ساختار سرمایه این کشور، معادل ۱.۱ درصد از تولید ناخالص ملی است و موجب کاهش هزینه‌ها برای بانک‌ها و تقویت رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ آسیا خواهد شد.

تحلیل‌گران این بانک می‌گویند افت هزینه اعتبارات در بانک‌های هند، احتمالاً باعث بالا بردن ظرفیت وام‌دهندگان برای توسعه وام‌های خود و در نتیجه تقویت رشد تولید ناخالص داخلی خواهد شد.

این تحلیل‌گران می‌گویند: ما تخمین زده‌ایم که هزینه اعتبارات (میزان پولی که بانک‌ها سالیانه برای مواجهه با وام‌های بد کنار می‌گذارند) از حدود ۲۳۰ صدم درصد دارایی‌های سیستم بانکی، یا ۳.۳ تریلیون روپیه (معادل ۴۸ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۸، به ۱۲۰ صدم درصد آن، یا ۱.۹ تریلیون روپیه، در سال ۲۰۲۰، خواهد رسید.

در بیانیه گلدمن‌ساکس آمده است: این کاهش هزینه باعث خواهد شد سودآوری بانک بیشتر شده و مشکلات پیش روی رشد سرمایه بانک کاهش یابد. به این ترتیب ظرفیت سیستم بانکی برای توسعه اعتبارات تقویت می‌شود.

طبق تخمین‌های تحلیل‌گران، کاهش هزیننه‌ها باعث افزایش رشد وام‌ها به میزان ۱۴۰ صدم درصد خواهد شد که این باعث می‌شود رشد سرمایه‌گذاری ۲۰۰ صدم درصد افزایش یابد. این می‌تواند باعث افزایش ۶۰ صدم درصدی رشد اقتصادی هند در سال مالی منتهی به مارچ ۲۰۲۰ شود.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها