وزرا در حیاط پاستور چه گفتند ؛ از مشخص نبودن وضعیت قیمت بنزین تا تسویه بدهی فرهنگیان تا قبل از هفته معلم

موضوع کمک بلاعوض به کشاورزان ،وضعیت بهداشتی مناطق سیل‌زده ، پرداخت مطالبات فرهنگیان و قیمت بنزین از موضوعاتی بود که وزرا در حیاط پاستور و در حاشیه جلسه هیات دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

وزرا در حیاط پاستور چه گفتند ؛ از مشخص نبودن وضعیت قیمت بنزین تا تسویه بدهی فرهنگیان تا قبل از هفته معلم

در این گزارش مهمترین اخبار مطرح‌‌شده در حاشیه هیئت دولت را مشاهده می‌کنید:

** توضیحات "حجتی" درباره کمک بلاعوض به کشاورزان

وزیر جهاد کشاورزی در حیاط پاستور و در جمع نمایندگان رسانه‌ها گفت: مصوباتی در دولت درباره کمک‌های بلاعوض و قرض‌الحسنه به کشاورزان خسارت‌دیده در سیل داشتیم.

** توضیحات وزیر بهداشت درباره وضعیت بهداشتی مناطق سیل‌زده

سعید نمکی، نیز از دیگران وزرایی بود که به حیاط پاستور آمد و درباره مشکلات بهداشتی در مناطق سیل‌زده سخن گفت.

وی در بخشی از سخنان خود درباره شایعاتی مبنی بر شیوع بیماری در مناطق سیل زده گفت: گزارشی از اپیدمی بیماری در مناطق سیل‌زده نداشتیم.

** امروز و فردا 2100 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان پرداخت می‌شود

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در حاشیه جلسه دولت در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان اعلام کرد: برای امروز و فردا هم 2100 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد و امیدواریم قبل از هفته معلم با این منابع، آموزش و پروررش بتواند بدهی‌های خود را بپردازد.

** توضیحات واعظی درباره قیمت بنزین و لغو جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم که معمولا هر هفته برای پاسخ به سوال‌های خبرنگاران به حیاط پاستور می‌آید، درباره قیمت بنزین گفت: در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روی سناریوهای مختلف قیمت بنزین بحث شد اما تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است.

وی افزود: لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ربطی به حواشی مطرح‌شده ندارد. گاهی چون حدنصاب اعضا تکمیل نمی‌شود ممکن است جلسه به این دلیل برگزار نشود.

** آب 97 درصد از 4000 روستای سیل‌زده وصل شد

رضا اردکانیان، وزیر نیرو، درباره اقدامات این وزارتخانه‌ به نمایندگان رسانه‌ها گفت: آب بیش از 97 درصد از 4000 روستایی که قطع شده بود، برقرار شد. 111 روستا در حوزستان، لرستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشکل دارند.

** روحانی: رهبرانقلاب فرمودند از صندوق توسعه برای جبران خسارات مردم کمک شود

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که حضوراً خدمت ایشان بودم، فرمودند که معتقدم باید از صندوق در راستای جبران خسارات مردم کمک شود.

** وزیر صمت: گوشت با ارز 4200 تومان وارد می‌شود

رضا رحمانی هم امروز بعد از جلسه هیئت دولت به میان خبرنگاران آمد و درباره واردات گوشت که مورد سوال بسیاری از خبرنگاران بود، گفت: تا به امروز ارز 4200 تومانی از واردات گوشت برداشته نشده و همچنان گوشت با این ارز وارد می‌شود.

** میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 1398 مشخص شد

هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 1398 را مشخص کرد.

بر اساس تصمیم هیئت وزیران، حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مبلغ 15میلیون و 630 هزار ریال تعیین شد به طوری که حداقل افزایش حقوق نسبت به سال 1397 از مبلغ چهار میلیون و 400 هزار ریال کمتر نباشد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها