برای بهبود رابطه داماد و مادرزن راهکاری داریم حساب شده

اختلافات بین مادرزن و داماد معمولا وجود دارد اما با تغییر طرز تفکر و نگاه, این رابطه را می توان تا حد زیادی بهبود بخشید و باعث صمیمیت این دو فرد شد.

برای بهبود رابطه داماد و مادرزن راهکاری داریم حساب شده

بهترین و مناسب ترین روش بهبود و حل اختلافات میان داماد و مادرزن

از زمان های قدیم که عروس ها با مادر شوهر خود در یک خانه زندگی می کردند تا به امروزه رابطه آنها چالش برانگیز بوده اما بسیاری از مواقع نیز این داماد ها هستند که نمی توانند با دخالت های مادر زن خود کنار آیند و رابطه آنها بحرانی می شود. سلیقه ها و احساسات و شخصیت هیچ یک از افراد مانند یکدیگر نیست بنابراین اختلاف داماد با مادرزن تعجب ندارد و آنها ممکن است در موضوعاتی نظیر محل زندگی ، چگونگی تعیین خط مشی زندگی و … اختلاف نظر داشته باشند.

عدم برقراری یک رابطه درست با مادرزن، منجر به تنش و سردی رابطه و ایجاد مشکلات زیاد در زندگی خواهد شد. این مطلب از نمناک به شما کمک می کند تا فوت و فن رابطه گرم و صمیمی و بدون چالش با مادرزن تان را یاد بگیرید.

ذهنتان را پاکسازی کنید

متاسفانه در جامعه ما شوخی ها و صحبت های ناعادلانه ای راجع به «مادرشوهر» و «مادرزن»وجود دارد که از قبل از ازدواج بر روی ذهن جوانان تاثیر می گذارد و سبب می شود آنها تصویری منفی از «مادرزن» یا مادر شوهر داشته باشند .

بخشی از اختلافات داماد و مادرزن ناشی از این تلقینات است. بسیاری از زوج هایی که با این ذهنیت غلط زندگی شان را شروع می کنند بدون آن که دخالتی از جانب بزرگ ترها به زندگی آنها شود اقدام به جداسازی و محدودیت در رفت و آمد می کنند که این امر سبب شروع چالش های خانوادگی بعدی می شود پس لازم است ذهن خود را پاکسازی کنیم و به مسائل نگرش واقع گرایانه داشته باشیم تا پیوندها استحکام یابند.

قدرشناس او باشید

مادر همسر شما با زحمت فرزندش را بزرگ کرده و ثمره زندگیش را تقدیم شما نموده بنابراین به عنوان مادری مهربان به گردن شما حق دارد و شما وظیفه دارید به او احترام بگذارید و جایگاه و موقعیت او را به رسمیت بشناسید و به او محبت کنید.

شما نباید ذهنیت بدی به علت شوخی ها و صحبت های دور از انصاف معمول در جامعه به مادر همسرتان داشته باشید و رابطه ای شیرین و سرشار از محبت و احترام با او برقرار کنید. باید بدانید مادر همسرتان از ارکان اصلی خانواده است پس با پایه ریزی درست رابطه و رعایت یکسری از مسائل، رابطه خوبی با خانواده همسرتان برقرار کنید.

احترام، فاصله و رسمیت در برقراری رابطه با مادر همسرتان

شما باید در برقراری رابطه با مادر همسرتان حریم ها را حفظ کنید و همیشه در هاله ای از احترام، فاصله و رسمیت با او رفتار کنید.مادر همسرتان، مادر شما نیست پس بی دعوت به خانه اش نروید و جلوی او دراز نکشید و از او نخواهید که غذای مورد علاقه شما را برایتان بپزد.

به رابطه همسرتان و مادرش حسادت نکنید

اگر همسرتان با مادرش ارتباط خوبی دارد ، این علاقه و ارتباط را نشانه مهربانی، اصالت و خانواده دوستی او بدانید و به این رابطه حسودی نکنید و آن را رقیبی برای رابطه خود ندانید.

همه صحبت ها را جدی نگیرید

برای اینکه در رابطه با مادر زنتان دچار مشکل نشوید همه صحبت ها را جدی نگیرید و برخی رفتارها و صحبت ها و کنایه ها را نشنیده بگیرید و در صدد پاسخ دادن به آن نباشید تا با این کار روح و روانتان سالم تر شود.

سختگیری نکنید

در زمان خواستگاری مادران بیش از همه نگران دختر خود هستند و به همین دلیل و برای اطمینان از انتخاب فردی مناسب برای ازدواج با دخترشان،سختگیری و حساسیت زیادی به خرج می دهند که سبب دلخوری می شود.

اما در نمناک می خوانید که اگر منصف باشید و از دید مادر زنتان به ماجرا نگاه کنید به مادر همسرتان حق می دهید که نگران آینده دخترش باشد . بنابراین سختگیری های او را ببخشید و او را مطمئن کنید که همسر خوبی برای دخترش هستید.


رابطه خود را مدیریت کنید

ممکن است اعصاب شما از راهنمایی های درخواست نشده و یا دخالت های گاه و بی گاه مادر زنتان خرد شده باشد اما بدانید که مادر زن شما دشمن شما نیست و او آرزوی خوشبختی زندگی دخترش را دارد پس فکر می کند در مواقعی که شما به خاطر تجربه کم،راه را اشتباه می روید باید دست شما را بگیرد و به راه درست بازگرداند و به همین نیت به شما راهنمایی های درخواست نشده می دهد . به محبت و نیت خیر اواحترام بگذارید و سیاست داشته باشید اینگونه که حرف آنها را بشنوید، تایید کنید، از آنها نظرخواهی کنید اما تصمیم نهایی را خود و همسرتان بگیرید.

حواستان به رفتار همسرتان با مادرش باشد

شما به عنوان داماد خانواده به جز اینکه باید خودتان حواستان به رفتار با مادر زنتان باشد باید رفتار همسرتان با مادرش را نیز کنترل کنید تا زمانی همسرتان نسبت به مادرش رفتار بدی نداشته باشد تا او را برنجاند و در وظایف خود نسبت به مادرش کوتاهی نکند. شما باید وظایف همسر تان نسبت به مادر و پدرش را یاد آوری کنید . اینگونه خودتان نیز حس بهتری به این روابط می یابید.

خطای مادرزن را پای زنتان ننویسید

اگر مادر زنتان رفتاری داشته است که شما را ناراحت نموده سعی کنید مهارت های برقراری ارتباط با او را یاد بگیرید و هیچگاه به علت رفتار او همسرتان را مقصر ندانید.


حریم خصوصی تان را حفظ کنید

هیچ زندگی بدون قهر و آشتی نیست. اولین و مهم ترین که دختر خانم ها باید بدانند این است که هرگز در مورد مسائل و اختلافات تان با مادر خود خود صحبت نکنید و رازهایتان را برملا نکنید. زیرا بعد از حل مساله و آشتی با همسر، شما همه چیز را فراموش خواهید کرد، اما مادرتان هرگز این موضوعات را از یاد نخواهند برد و براساس صحبت های شما راجع به همسرتان قضاوت خواهد کرد و ممکن است ناخودآگاه همسرتان را مقصر دانسته و رفتارش با وی تغییر کند.

از درجه وابستگی خود نسبت به مادرتان بکاهید

هرچه زودتر از درجه وابستگی خود نسبت به مادرتان بکاهید و سعی کنید آن چنان رابطه معقولی با مادرتان ایجاد کنید که نه مادر شما برنجد و نه حضور دائمی و دخالت های بی جایش زمینه دلخوری همسرتان را فراهم آورد.

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها