دستگیری عامل کلاهبرداری در سایت فروش کالای دست دوم

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از دستگیری عامل کلاهبرداری در سایت فروش کالای دست دوم توسط پلیس فتا در این شهرستان خبر داد.

دستگیری عامل کلاهبرداری در سایت فروش کالای دست دوم

سرهنگ سید محسن تقی زاده گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضائی از سوی دادسرای عمومی شهرستان آبادان مبنی بر کلاهبرداری از یکی از شهروندان، اظهارات شاکی دریافت شد که طی بررسی‌های اولیه مشخص شد شخصی به هویت ناشناس با درج آگهی در یکی از سایت‌های فروش کالای دست دوم برای فروش لوازم آشپزخانه اقدام به کلاهبرداری به مبلغ سیصد میلیون ریال کرده و در ازای کالای سفارشی چند بسته کارتن حاوی قوطی‌های خالی حبوبات، لبنیات و آب معدنی به آدرس پستی فرد خریدار ارسال کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با بیان اینکه این فروشنده ضمن کلاهبرداری، شخص خریدار را به نوعی مورد تمسخر قرار داده است، افزود: پلیس فتا شهرستان آبادان با بررسی‌های تکمیلی بر روی آدرس IP ایجاد کننده آگهی و محل واریز پول و نحوه استفاده از آن، سوژه مورد نظر را شناسایی کرد.

وی اظهار کرد: بر این مبنا مشخص شد فروشنده جوانی حدود ۳۷ ساله اهل و ساکن تهران است که پس از هماهنگی با مرجع قضائی و اخذ نیابت قضائی متهم دستگیر و به طور سریع به پلیس فتا شهرستان آبادان دلالت شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان تصریح کرد: فروشنده کلاهبردار با دیدن مستندهای موجود به جرم خود و همچنین ۱۲ فقره کلاهبرداری دیگر اعتراف کرد و انگیزه اش از انجام این کار را کسب منافع مالی عنوان کرد.

به گفته سرهنگ تقی زاده، در این باره پرونده‌ای تشکیل و به همراه متهم جهت صدور قرار، تحویل مقام قضائی شد.

وی از شهروندان آبادانی خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق شماره فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا شماره تماس ۰۶۱۵۳۲۶۶۷۰۰پ لیس فتا آبادان گزارش دهند.

سرهنگ تقی‌زاده یادآور شد: در استفاده از فضای مجازی برای تبادل یک کالا باید همواره این مهم را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد و در پس این تبلیغ افرادی شیاد فعالیت می‌کنند که جز کلاهبرداری قصد دیگری ندارند.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها