۲ بیمار سرطانی تحت درمان با مهندسی ژنتیک قرار گرفتند

محققان آمریکایی برای نخستین بار از ابزار مهندسی ژنتیک برای درمان ۲ بیمار مبتلا به سرطان استفاده کرده اند. البته هنوز مشخص نیست این نوع درمان تا چه حد تاثیرگذار است.

۲ بیمار سرطانی تحت درمان با مهندسی ژنتیک قرار گرفتند

نخستین آزمایش ابزار مهندسی ژنتیک CRISPR در آمریکا در حال انجام است.

سخنگوی دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا اعلام کرد ۲ بیمار مبتلا به سرطان (یک نفر مبتلا به میلوما و دیگری مبتلا بهسارکوم) تحت درمان با ابزارCRISPR قرار گرفتند. این دو بیمار قبلاً روش‌های درمانی معمول را آزمایش کرده‌اند و بدنشان واکنش مثبتی به این درمان‌ها نشان نداده بود.

میلوما توموری متشکل از یاخته‌هایی است که در مغز استخوان به وجود می‌آید. سارکوم یا چنگار گوشتی نیز توموری از مشتقات بافت‌های مزانشیمی و بیشتر اوقات بدخیم است.

به‌هرحال هنوز مشخص نیست درمان با مهندسی ژنتیک تا چه حد مؤثر خواهد بود. البته قرار است ۱۸ بیمار این نوع درمان را دریافت کنند تا میزان تأثیرگذاری آن مشخص شود. همچنین طبق اعلام دانشگاه تا زمانی که این پژوهش توسط محققان دیگر بررسی نشود، اطلاعات بیشتری از آن منتشر نمی‌شود.

این در حالی است که آزمایش‌های دیگری در خصوص تأثیرگذاری درمان با مهندسی ژنتیک در آمریکا آغاز خواهد شد، مانند استفاده از CRISPR برای درمان اختلالات خونی که در منطقه بوستون انجام خواهد شد.

با این حال بررسی هرگونه قابلیت استفاده از مهندسی ژنتیک در درمان بیماری‌ها مدت زمان زیادی طول می‌کشد. در حال حاضر کارشناسان بیم آن دارند که این نوع درمان، عواقبی نیز داشته باشد.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها