تولید کارخانه ای آمریکا کاهش یافت

تولید آمریکا در ماه مارس پس از دو ماه کاهش متوالی ثابت ماند که باعث شد تولید در آمریکا اولین بار در زمان ریاست جمهوری ترامپ سقوط کند.

تولید کارخانه ای آمریکا کاهش یافت

ضعف در تولید آمریکا که در روز سه‌شنبه توسط فدرال رزرو اعلام شد ،علی‌رغم سیاست اول آمریکای کاخ سفید به وجود آمده است و همزمان شده با یک اعتدال در اقتصاد وسیعتر. سیاست اول آمریکای ترامپ شامل عوارض تجاری با هدف حمایت از کارخانه‌های داخلی در برابر رقابت خارجی ناعادلانه می شود.

تولید ضعیف و رشد کند اقتصادی نشان دهنده کاهش تاثیر پایین آوردن 1.5 تریلیون دلار مالیات و اختلال در زنجیره عرضه است که به خاطر جنگ تجاری با چین به وجود آمده است.

کریس راپکی، اقتصاددان ارشد MUFG در نیویورک گفت:« تولید کارخانه ای در سه ماهه اول سال پایین آمده که نشان می‌دهد احیای کارخانه ها و تولید برای اولین بار از روی کار آمدن تیم اقتصادی ترامپ، به مشکل برخورده است. جنگ تجاری و سیاست‌های اول آمریکای ترامپ هنوز نتوانسته کارخانه‌ها را به رونق قبلی بازگرداند».

تولید در ماه گذشته با ضعف در تولید خودرو و محصولات چوبی پس از سقوط 0.3 درصدی در فوریه ثابت ماند. اقتصاددانان ‌پیش بینی می‌کنند تولید کارخانه ای در مارس 0.1 افزایش یابد.

تولید در کارخانه ها 1.1 درصد به صورت سالانه در سه ماه اول سال کاهش یافت. این اولین سقوط فصلی از سه ماهه سوم 2017 بود که پس از آن در اکتبر و نوامبر 1.7 درصد افزایش داشت.

تولید وسایل نقلیه موتوری و قطعات 2.5 درصد در مارس پس از 2.3 درصد رشد فوریه، کاهش یافت . موجودی اضافی در بخش اتومبیل بر تولید تاثیر گذاشته است.

اشتغال در کارخانه ها در مارس برای اولین‌بار از جولای 2017 کاهش یافت . به غیر از تولید وسایل نقلیه موتوری و قطعات ، تولید کارخانه ای 0.2 درصد بالا رفت،دلیل آن افزایش در تولید فلزات اولیه و محصولات کامپیوتری و الکترونیکی بود.

تولید تحت تاثیر تقویت دلار در سال گذشته و ضعف رشد اقتصادی هم بوده است که به صادرات ضربه زد . این بخش با تصمیم بوئینگ مبنی بر توقف تحویل هواپیماها و کاهش تولید مکس 137 بیش از پیش محدود می شود.

تولید ثابت در مارس به همراه 0.8 درصد کاهش در معدن کاری باعث 11 درصد کاهش در تولید صنعتی شده است . تولید صنعتی 3.1 درصد در فوریه بالا رفت و 0.3 درصد در سه ماهه اول سال پس از چهار درصد افزایش در فصل پایانی سال گذشته،کاهش یافت.

تولیدات معدنی در فوریه ثابت بود. حفاری نفت و گاز 0.3 درصد در مارس پس از 1.3 درصد کاهش در فوریه، افزایش یافت. تولید محصولات خدماتی 0.2 درصد در مارس بالا رفت، در حالی که 3.7 درصد در ماه قبل کاهش داشت.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها