سندرز: مردم یمن به کمک‌ نیاز دارند نه بمب

دو تن از سناتورهای دموکرات آمریکا به شدت رئیس جمهور کشورشان را به دلیل امتناع از پایان حمایت نظامی از جنگ در یمن مورد انتقاد قرار دادند.

سندرز: مردم یمن به کمک‌ نیاز دارند نه بمب

سناتور برنی سندرز دموکرات و رو خانا، دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بابت عدم پایان دادن به جنگ در یمن انتقاد کردند.

برنی سندرز در توئیتی نوشت: مردم یمن به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند تا بمب. من بابت تصمیم ترامپ ناامیدم اما متعجب نشدم. او مصوبه دو حزب را برای پایان دادن به دخالت آمریکا در این جنگ دهشتناک در یمن رد کرده است.

رو خانا نیز تصریح کرد: این یک امر بسیار ناراحت کننده و یک فرصت از دست رفته از سوی رئیس جمهوری است. او دیدگاه‌های متحدانش چون رند پال، مارک میدو و مت گائتز را که همگی علیه جنگی بی پایان و این مداخلات رأی داده بودند، مورد بی اعتنایی قرار داده است.

رو خانا گفت: وظیفه اصلی ما برای آمریکا این است که از عربستان بخواهیم تا محاصره یمن را لغو کند تا ۱۴ میلیون غیرنظامی یمنی با قحطی روبرو نشوند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز درباره جنگ تحت رهبری عربستان علیه یمن گفت: این درگیری حالا باید پایان یابد. مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس جمهوری می‌خواهد تا صلح را در اولویت قرار دهد و با ما برای پیشبرد یک راه حل دائمی برای پایان دادن به این بحران و نجات زندگی مردم در یمن همکاری کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها