تولید سالانه ۴۰۰ هزار پلاسما در کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: بنا داریم تا دارو‌های بیماران هموفیلی تا سال ۱۴۰۰ از پلاسمای ایرانی تولید شوند.

تولید سالانه ۴۰۰ هزار پلاسما در کشور

علی‌اکبر پور فتح‌اله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه ۲۸ فروردین روز جهانی هموفیلی نام دارد، اظهار کرد: ایران در حوزه هموفیلی و در ارائه خدمت به بیماران سرآمد است و ما با وجود اینکه جزء کشور‌های در حال توسعه محسوب می‌شویم، اما بخش عمده دارو و خدمات درمانی رایگان در دسترس بیماران قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: سازمان انتقال خون در زمینه تهیه پلاسمای این بیماران اقدامات ویژه‌ای انجام داده تا داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی از طریق پلاسمای ایرانی تولید شود.

تولید سالیانه ۴۰۰ صد هزار پلاسما در کشور

پورفتح‌اله با بیان اینکه سالیانه ۴۰۰ صد هزار پلاسما در کشور تولید می‌شود، بیان کرد: ما با چند روش که استاندارد‌های بین‌المللی و تأییدیه‌های کشور‌های اروپایی را دارد پلاسما را جدا می‌کنیم و این پلاسما به چند کشور اروپایی ارسال و پس از آن که تبدیل به دارو شد به ایران بازمی‌گردد.

وی اظهار کرد: تولید دارو با پلاسمای ایرانی از بروز بیماری‌های ناشی از تغییر جغرافیایی و بیماری‌های نوظهور جلوگیری می‌کند و تلاش ما این است که داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی از پلاسمای ایرانی تولید شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه دو، سوم دارو‌های بیماران هموفیلی با پلاسمای ایرانی تولید می‌شود، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا سال ۱۴۰۰ داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی و به طور کلی دارو‌های مشتق از پلاسما از پلاسمای ایرانی تولید شود چراکه از نظر امنیت و سلامت اطمینان بیشتری با پلاسمای ایرانی خواهیم داشت.

کاهش ارزبری با تولید داروی بیماران هموفیلی از پلاسمای ایرانی


پورفتح‌اله ادامه داد: تولید دارو از پلاسمای ایرانی به کاهش ارزبری کمک می‌کند چراکه ۳۵ تا ۴۰ درصد قیمت دارو را پلاسما تشکیل می‌دهد و با توجه به اینکه حجم اعظمی از دارو‌هایی مثل فاکتور ۸ و ۹ از پلاسمای ایرانی تهیه می‌شود ما از خروج از ارز از کشور تا حد زیادی جلوگیری می‌کنیم.

وی یادآوری کرد: تمام مراکز استانی سازمان انتقال خون ایران به طور مجزا مجوز استاندارد از اروپا را دریافت کرده‌اند و این نشان دهنده کیفیت بالا و عملکرد عالی مراکز استانی انتقال خون است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها