سیل ۴۴۲ میلیارد ریال به مزارع پرورش ماهی گلستان خسارت وارد کرد

رئیس گروه برنامه‌ریزی و بودجه اداره کل شیلات گلستان گفت: در سیل اخیر استان گلستان ۱۶۴ مزرعه پرورشی تخریب شده که از این میزان ۱۰۲ مورد به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

سیل ۴۴۲ میلیارد ریال به مزارع پرورش ماهی گلستان خسارت وارد کرد

حمیدرضا مقصودلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت‌های سیلاب اظهارداشت: براساس مصوبه هیئت وزیران، مقرر شد به ازای تخریب 100 درصدی مزارع پرورشی استان، با رعایت دستورالعمل اجرایی و به ازای هر هکتار، تا سقف 50 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شود.

رئیس گروه برنامه ریزی و بودجه اداره کل شیلات گلستان گفت: این پرداخت با لحاظ پوشش بیمه‌ای و برابر قوانین و مقررات به واجدین پرداخت خواهد شد.

وی افزود: همچنین تسهیلات بانکی با سود و کارمزد 4 درصد به منظور جبران بخشی از خسارت ناشی از سیل اخیر با رعایت دستورالعمل اجرایی و تا سقف مبلغ 50 میلیون ریال به ازای هر هکتار قابل پرداخت است.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و بودجه شیلات استان گلستان تصریح کرد: بدهی، معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب‌دیدگان متقاضی وام، مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد شد.

مقصودلو خاطر نشان کرد: 9 شهرستان گنبد کاووس، آق قلا، کردکوی، گالیکش، علی‌آبادکتول، آزادشهر، رامیان، گمیشان و بندرترکمن تحت تاثیر سیل و تخریب ناشی از آن قرار گرفته‌اند.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و بودجه شیلات استان گلستان گفت: در سیل اخیر استان گلستان 164 مزرعه پرورشی تخریب شده که از این میزان 102 مورد به صورت 100 درصد تخریب شده است.

مقصودلو افزود: خسارت سیل به مزارع پرورش استان تاکنون به 442 میلیارد ریال رسیده است که از این رقم 365 میلیارد ریال در زمینه امکانات زیربنایی و تاسیسات و 77 میلیارد ریال در زمینه محصولات و تولیدات شیلاتی برآورد شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها