آخرین وضعیت شهرستان سیل زده پلدختر/لوازم خانه مهم‌ترین نیاز مردم

نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: بحث غذا و دارو و وسایل بهداشتی با کمک‌های مردمی و دستگاه‌های مختلف سر و سامانی گرفته است اما اکنون بحث لوازم خانگی مهم‌ترین نیاز مردم است.

آخرین وضعیت شهرستان سیل زده پلدختر/لوازم خانه مهم‌ترین نیاز مردم

نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به اینکه حدود ۱۵ هزار خانوار در سیل خانه و زندگی خود را از دست دادند، گفت: بحث غذا و دارو و وسایل بهداشتی با کمک‌های مردمی و دستگاه‌های مختلف سر و سامانی گرفته است اما اکنون بحث لوازم خانگی مهم‌ترین نیاز مردم است که اگر کمک‌های مردمی به این سمت سوق پیدا کند خیلی برای مردم کارگشا است.

سید حمیدرضا کاظمی ضمن تشریح آخرین وضعیت در شهرستان سیل زده پلدختر بیان کرد: اکنون تقریباً گل و لای و آلودگی‌های ظاهری منازل پاک شده است و اکنون دستگاه‌ها در حال ساماندهی و شست و شو معابر هستند. اسکان اضطراری انجام شده است اما هنوز اسکان موقت برای افرادی که منازل خود را از دست داده‌اند انجام نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون گروه‌ها مشغول هستند تا بتوانند تا فردا جاده پلدختر به خرم آباد را بازگشایی کنند. جانمایی مناطق روستایی و شهری که در سیل از بین رفته‌اند اکنون در حال انجام است که انتظار می‌رود در این امر تسریع شود. تا ساخت و سازها آغاز شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس تصریح کرد: بحث دیواره‌های حفاظتی ساحلی شهر پلدختر و روستاهای حاشیه رودخانه که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده باتوجه به اینکه هم در سال جاری و هم سال آبی آینده بارندگی داریم باید ساماندهی شود و کار آغاز شود تا در بارندگی‌های آینده مجدداً سیل وارد منازل نشود.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون مهم‌ترین نیاز مردم سیل زده وسایل منزل است و حدود ۱۵ هزار خانوار در شهرستان لوازم خانه خود را از دست دادند و انتظار هست که مردم نو دوست کشورمان در این حوزه هرچه در توان دارند کمک کنند تا خانواده‌هایی که زندگی خود را در سیل از دست دادند حداقل امکانات اولیه برای زندگی داشته باشند.

کاظمی در پایان گفت: غذا و دارو و وسایل بهداشتی با کمک‌های مردمی و دستگاه‌های مختلف سر و سامانی گرفته است اما اکنون بحث لوازم خانگی مهم‌ترین نیاز مردم است که اگر کمک‌های مردمی به این سمت سوق پیدا کند خیلی برای مردم کارگشا است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها