ارزش سهام عدالت 2.5 برابر افزایش یافت

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت گیلان گفت: ارزش روز سهام عدالت در مدت پنج سال 2.5 برابر شده است.

ارزش سهام عدالت 2.5 برابر افزایش یافت

غلامرضا محفوظی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بحث سهام عدالت در کشور را یک فرایند اقتصادی نامید و اظهار کرد: تا پایان سال 91 و یا 92 موضوع سهام عدالت کاملا عملیاتی شده و کارهای اجرایی آن به اتمام می‌رسد.

وی، با بیان اینکه به شش دهک نخست درآمدی جامعه سهام شرکت‌های دولتی واگذار می‌شود، افزود: حدود 45 میلیون نفر در کشور مشمول سهام عدالت هستند که تاکنون چهل میلیون نفر شناسایی و سهام واگذار شده و قرار است دهک هفتم نیز به این جمع اضافه شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت گیلان، سهم سهام عدالت به مشمولان گیلان را حدود یک میلیون و 700 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون سهام 56 شرکت دولتی با واسطه شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت به مردم واگذار شده است.

وی، با اشاره به اینکه 23 شرکت بورسی از 56 شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: مشمولانی که از سال 85 تا پایان سال 86 کار ثبت نام آنها نهایی شده، دو بار 40 هزار تومان سود سهام پرداخت دریافت کرده‌اند.

محفوظی ادامه داد: کسانی که از سال 86 کار ثبت نام را انجام دادند یک بار سود به آنها تعلق گرفت و از سال 87 به بعد دیگر سودی تعلق نگرفت.

وی، فلسفه سود سهام عدالت را در راستای عدالت گستری ذکر کرد و افزود: تاکنون 60 میلیارد تومان سود سهام عدالت به مشمولان مذکور گیلان پرداخت شده است.

این مسئول درباره شناسایی افراد برای دریافت سهام عدالت خاطرنشان کرد: ما مسئول شناسایی افراد نیستیم و سازمان‌های مربوطه آنها را شناسایی می‌کنند.

وی، طرح شهید رجایی، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، رزمندگان فاقد شغل، روستاییان و عشایر، شاغلان دستگاه‌های اجرایی، بازنشستگان لشکری و کشوری، کارمندان شاغل، ایثارگران، جانبازان و آزادگان، زنان سرپرست خانوار، خدام مساجد و حسینیه‌ها و امامزاده‌ها، خبرنگاران، قالی‌بافان، مراکز زندان‌ها، مددجویان، زنان بی‌بضاعت، کارگران ساختمانی، تاکسیرانی و... را جزو مشمولان سهام عدالت عنوان کرد.

محفوظی با تصریح بر اینکه در مدت پنج سال از پرداخت سهام عدالت ارزش آن افزایش یافته است، یادآور شد: اکنون ارزش روز سهام نسبت به پنج سال گذشته که یک میلیون تومان بود به 2.5 میلیون تومان به ازای هر فرد افزایش یافته است.

وی، مشمولان سهام عدالت را بدهکاران دولت خواند و اذعان کرد: در طرح سهام عدالت مشمولان بدهکار دولت هستند و پول آنها از محل 56 شرکت مذکور تامین می‌شود و 10 سال برای پرداخت آن زمان تعیین شده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت گیلان اضافه کرد: اکنون سهام قابل خرید و فروش نیست و سهام به صورت مرحله‌ای آزاد می‌شود.

وی، فرایند شناسایی مشمولان برای سهام عدالت را زمان‌بر دانست و ابراز کرد: ممکن است عده‌ای تفاوت بین سهام عدالت و اوراق بهادار را ندانند بنابراین سهامداری سهام عدالت نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد و نقش رسانه‌ها در این زمینه تاثیرگذار است.

محفوظی، با اشاره به اینکه اقتصاد باید از بانک‌محوری به طرف بورس‌محوری پیش رود، متذکر شد: این امر موجب رونق اقتصاد می‌شود.

وی، درباره تفاوت بین هدفمندی یارانه ‌ها و سهام عدالت خاطرنشان کرد: هدفمندی یارانه‌ها و سهام عدالت دو طرح اقتصادی بوده و در سهام عدالت اقتصاد از دولتی محوری به بخش خصوصی است و در هدفمندی یارانه‌ها واقعی شدن قیمت‌ها و پرداخت مستقیم یارانه به مردم است و دولت در راستای کوچک‌سازی خود این دو طرح اقتصادی را پیش می‌برد و تا زمانی که قیمت‌ها واقعی نشود مشکلات در اقتصاد وجود دارد بنابراین دو طرح مذکور با یکدیگر مرتبط نیستند.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت گیلان با بیان اینکه از سال 85 تاکنون حدود 5 میلیارد تومان به حساب این شرکت واریز شده است، اذعان کرد: یک‌هزار و 500 میلیارد تومان سهام به مردم واگذار شده است.

وی، در بحث پرداخت مالیات شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان، ابراز کرد: بابت 50 درصد بخشودگی و تخفیف سهام عدالت که به مشمولان دو دهک نخست داده شده، امور مالیاتی گیلان مبلغ 17 میلیارد تومان مالیات برای ما در نظر گرفته و قصد توقیف اموال این شرکت را دارد.

محفوظی افزود: با توجه به فعالیت‌های این شرکت که از مالیات معاف است، تخفیف مذکور در راستای موافقت مقام معظم رهبری در 11 تیر سال 85 صورت گرفته و امور مالیاتی استان این حرکت ما را مشمول پرداخت 17 میلیارد تومان مالیات کرده است.

وی، با تصریح بر اینکه این مشکل تنها در گیلان وجود دارد، بیان کرد: شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در 30 استان کشور فعالیت دارند و هیچ‌کدام بابت بخشودگی و تخفیف مالیات نمی‌دهند و تنها امور مالیاتی گیلان است که اقدام به دریافت مالیات سنگین از ما و توقیف اموال می‌کند.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها