سی‌ان‌جی از اول خرداد گران می‌شود/ تعیین سهمیه ۶۰ لیتر بنزین برای خودروهای شخصی

 رئیس انجمن جایگاه‌داران سی ان جی با اشاره به افزایش قیمت سی ان جی از ابتدای خرداد ماه گفت: برای بنزین نیز سهمیه به خودرو از 60 لیتر برای خودروهای شخصی تا 180 لیتر برای عمومی در نظر گرفته خواهد شد.

سی‌ان‌جی از اول خرداد گران می‌شود/ تعیین سهمیه ۶۰ لیتر بنزین برای خودروهای شخصی

اردشیر دادرس رئیس انجمن جایگاه‌داران گاز مایع فشرده CNG در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر افزایش قیمت CNG از تاریخ اول خرداد سال جاری گفت: البته در این مصوبه سه شرط برای افزایش قیمت CNG در نظر گرفته شده که سهمیه بندی و افزایش منطقی قیمت بنزین یکی از این شروط است خواهد بود و همچنین گفته شده است که برای تاکسی‌ها و خودروهای عمومی شرایط سهمیه متفاوت خواهد بود. همچنین افزایش قیمت گاز مایع فشرده LPG برای حمل و نقل نیز صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوع افزایش قیمت بنزین گفت: افزایش قیمت بنزین به احتمال زیاد همزمان با افزایش قیمت CNG رخ خواهد داد و تاکنون چند سناریو در این مورد مطرح است که سناریوی اول مربوط به مرکز پژوهش‌های مجلس، سناریوی دوم مربوط به نهاد ریاست جمهوری و سناریوی سوم مربوط به وزارت نفت است.

رئیس انجمن جایگاه‌داران CNG با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از تاکسی‌ها دوگانه سوز هستند و ۷۵ درصد خودروهای عمومی گازسوز هستند، گفت: انتظار ما بر این است که قیمت CNG معادل ۲۰ درصد قیمت بنزین باشد و بر این اساس مقرر شده قیمت CNG با افزایش ۴۰ تومانی از ۴۱۵ تومان به ۴۵۴ تومان برسد.

دادرس با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد سهمیه‌بندی بنزین گفت: نظریه‌های مختلفی در این باره وجود دارد که سهمیه‌ها به خودرو اختصاص یابد و از ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی تا ۱۸۰ لیتر برای خودروهای عمومی و تاکسی باشد که البته سهمیه برای خودروهای دوگانه‌سوز کاهش پیدا خواهد کرد.

شب گذشته خبرنگار فارس با بررسی‌هایی که از منابع مختلف خبری انجام داده بود، مشخص شد که از حدود یک ماه دیگر قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند و سهمیه‌بندی آغاز می‌شود.

این گزارش حاکی است، نمایندگان مجلس نیز طرحی را در دستور کار خود داشتند که با اجرای سهمیه‌بندی بنزین سهمیه به جای اینکه به خودرو داده شود به هر فرد تعلیق گیرد.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    فقط گران کردن رو بلدید.خدا به دادمان برس

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دیگه چ میخاین بر سرمان بیارید...بکنین زور دستتونه??

  • کاربر ناشناس
    0

    برانیذ ان مرکب ببینم تا کجا میرود اخرش بازمیماند

  • کاربر ناشناس
    0

    الهم عجل لولیک الفرج خدایا گرانی بنزین هم تقصیر امریکاست خدایا همه

  • بهروز
    0

    فقط تو رو به خدا برای گاز صف نبندین.. بخدا اینقدر فرق قیمت نمیشه که باز صف کیلومتری ببندید.. البته بعضی از دوستان و هموطنان گرامی کلا عشق صف هستن..هر جا چندنفر وایستاده باشن اونا هم صف میبندن و وقتی که نوبت‌شون میشه میپرسن صف چیه.... با این خصوصیت بارزشون تو صف که هستن همش میگن چرا ما جهان سوم شدیم..چرا ما کشور پیشرفته نشدیم...!!! از ماست که برماست...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها