در فروردین ماه 98 اتفاق افتاد:

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی20 شهر خراسان رضوی

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی به 20 شهر خراسان رضوی در سال جاری به حدود 130 میلیارد ریال رسید.

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی20 شهر خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری ، مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: در پی بارش شدید باران در روزهای 6 ، 18 و 25 فروردین 98 و جاری شدن سیل در استان خراسان رضوی تاسیسات آبرسانی شهرهای نیشابور، فیض آباد ، کاشمر، کندر، خرو، گلمکان، بردسکن ، انابد، شهرآباد، کلات، باخرز، بجستان، گناباد ، تربت حیدریه، تربت جام، نیل شهر،جغتای،گلبهار، طرقبه و زاوین دچار خسارت شد.
رضا یاقوتی نیا خسارت های سیل 6 فروردین را شامل تخریب و شکستگی دو هزارو 900مترخطوط انتقال،آسیب به اتاقک و حصار چند حلقه چاه و تخریب دیواره چاه با عمر بین یک تا 15 سال اعلام کرد و افزود: تاسیسات زیربنایی آب در این مرحله 46 میلیارد و 700میلیون ریال خسارت دید.
به گفته وی در جریان سیل 18فروردین هم به تاسیسات آب ۱۱ شهر 44میلیاردو 600میلیون ریال خسارت وارد آمد.
وی میزان خسارت به تاسیسات آب هشت شهر در مرحله سوم(25فروردین) را 38میلیارد ریال برآورد کردو اظهار داشت: خطوط انتقال و شبکه های توزیع و 30 انشعاب آب ، از مدار خارج شدن چشمه و قنات از مدار بهره برداری ، آب گرفتگی ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره و افزایش کدورت و محل برداشت آب از چشمه از جمله مواردی است که در سیل اخیر تخریب و دچار آسیب شدند.
یاقوتی نیا همچنین از ارسال یک دستگاه پمپ خودمکش شش اینچ به کلات برای تخلیه آب مسجد کبود این شهر با همکاری آبفای مشهد خبر داد.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها