تایید سخنان عجیب سعید قاسمی از سوی الله‌کرم :

ما فکر می‌کنیم جنگ تمام نشده است/در بوسنی لایه‌ای از القاعده با ما ارتباط داشت/کعبه آمال ما واشنگتن نیست

الله کرم گفت: هدف ما رشد به شیوه غرب گرایی نیست، هدف ما شهادت است لذا نیازی به این نیست که ما بخواهیم آمریکایی ها را تحریک کنیم چراکه با آمریکایی ها در جنگ هستیم.

ما فکر می‌کنیم جنگ تمام نشده است/در بوسنی لایه‌ای از القاعده با ما ارتباط داشت/کعبه آمال ما واشنگتن نیست

«در بوسنی تحت پوشش هلال‌ احمر رفته بودیم به نیروهای مجاهدین آموزش نظامی می‌دادیم. کریستین امانپور خبرنگار سی‌ان‌ان ما را لو داد. با القاعده‌ای‌ها باهم بودیم.ازما استیل گرفتند. با مجاهدین سراسر دنیا یگان‌های جهادی تشکیل دادیم»، جمله ای عجیب که از زبان سعید قاسمی بیان شد.

این جمله او در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده داشت. حسین الله کرم از دوستان نزدیک سعید قاسمی است که اتفاقا در بوسنی برای دفاع مقابل تجاوز صرب‌ها نیز حاضر بود.

حسین الله کرم درباره صحت این اظهارات سعید قاسمی گفت: من نکته ایشان را دیدم، او نگفت که ما با لباس هلال احمر یا از طریق هلال احمر در بوسنی بودیم. در واقع او با استفاده از این تعبیر می خواست بگوید «ما آنجا امدادگر بودیم» چون امداد و کمک رسانی شاخصه و ویژگی هلال احمر است بنابراین فعالان این حوزه امدادگر محسوب می‌شوند.

وی درباره ادعای ارتباط خوب نیروهای ایرانی حاضر در جنگ بوسنی با نیروهای القاعده اظهار کرد: القاعده لایه های مختلفی دارد، لایه ای که شامل نیروهای بوسنی و هرزگوین بود، آنها به نحوی با ما ارتباط داشتند، هرچند گاهی از اینها وقتی در مقرهای القاعده آموزش می دیدند وقتی اسلحه خود را تحویل می گرفتند بنا به دلایلی آنجا را ترک می کردند و به سمت ما می آمدند. ارتباط با القاعده عمدتا در این لایه‌ها بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به کسانی که معتقدند «سعید قاسمی در مقطع کنونی به عمد و با هدف تحریک آمریکایی ها برای آغاز جنگ علیه ایران چنین اظهاراتی را مطرح کرد، یادآور شد: امثال من و سعید معتقدیم که الان در حال جنگ با آمریکا هستیم، این طور نیست که جنگ تمام شد و امروز جنگی وجود ندارد. وقتی آمریکایی‌ها به لحاظ سیاسی و امنیتی ما را تحریم می کنند نوعی جنگ است.

وی ادامه داد: اگر منظور {آن است که اظهارات سعید قاسمی با هدف} تقویت میان جنگ آمریکا و ایران بیان شد، خیر این طور نیست. در واقع سعید دارد به نوعی شاخ و شانه می کشد که ما عمل کردیم و عمل خواهیم کرد و از چیزی نمی ترسیم. اگر به ما تهمت تروریست بودن هم زده شود، راه خود را ادامه می‌دهیم و از این چیزها نمی ترسیم.

الله کرم بیان کرد: امثال من و سعید کعبه آمال مان واشنگتن نیست، بلکه کعبه آمال ما کربلاست. هدف ما رشد به شیوه غرب گرایی نیست، هدف ما شهادت است لذا نیازی به این نیست که ما بخواهیم آمریکایی ها را تحریک کنیم چراکه با آمریکایی ها در جنگ هستیم.

منبع: نامه نیوز

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ز
    0

    شهادت؟ اگر لیاقت داشتی هشت سال جنگ ایران و عراق و 5 سال سوریه به این درجه می رسیدی

  • الله کرم
    0

    این هم تایید دیگه چه میخواهی پس امریکا حق دارد

    نظرات شما -
    • علی
      0

      خود امریکا هم همکاری می کرده

  • پیر فرزانه
    0

    خواهشمندم با حرف صد من یک قااز این مملکت را به باد ندهید شما بیخود کردید ما طالبان شهادت با ظلم میجنگیم ان هم با عثلانیت

  • اکبر عباسی
    0

    با وجود امثال قاسمی هیچ نیازی به دشمن دیگری نیست

    نظرات شما -
    • مش سعید
      0

      ای کاش وزارت اطلاعات و دستگاه های امنیتی به ماجراجویی های این شخص و جماعت تندروی پایداری که خواستگاه فکری اینگونه افراد هست ورود کنه. متاسفانه بوی نفوذ و خراب کاری علیه منافع ملی کشور سالهاست داره به مشام میرسه. گروهک پایداری در طی این سال ها مانند موریانه عمل کرده و امنیت کشور رو به حراج گذاشته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟