راه‌آهن تهران-همدان باوجود گذشت ۲سال از افتتاح آن هنوز تکمیل نیست

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن تهران - همدان توسط رئیس جمهور افتتاح شد اما با وجود گذشت ۲ سال از افتتاح آن هنوز تکمیل نیست.

راه‌آهن تهران-همدان باوجود گذشت ۲سال از افتتاح آن هنوز تکمیل نیست

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشکلات و مسائل این حوزه در همدان افزود: راه آهن تهران - همدان سال ۱۳۸۴ با قید دو فوریت در مجلس مصوب و اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه این پروژه توسط رئیس جمهور افتتاح شد اما متأسفانه بعد از گذشت حدود ۲ سال از افتتاح این پروژه توسط اولین شخصیت اجرایی کشور هنوز دارای اشکالاتی است، گفت: قطعه اول از طرف همدان به طول ۱۲ کیلومتر و قطعه اول از طرف تهران به طول ۱۸ کیلومتر، هنوز ساخته نشده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایستگاه ساوه کامل نیست و ایستگاه فامنین نیز هنوز ساخته نشده است، افزود: ایستگاه موجود در رباط نیز تکمیل نشده کمااینکه ایستگاه شهر همدان نیز هنوز شروع نشده است.

حاجی بابایی اضافه کرد: همین مسائل باعث شده متأسفانه سفر در مسیر تهران به همدان در برخی موارد حدود ۶ ساعت به طول بینجامد.

وی همچنین به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۳۹۸ پیرامون پروژه قطار شهری همدان (تراموا) اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات لازم برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه باید انجام شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۷ برای برقی شدن قطار مسیر تهران به همدان گفت: این پروژه نیز بعد از یک سال هنوز اجرایی نشده است.

قطعه اول مسیر راه آهن همدان - ملایر قطعه طلایی راه آهن مسیر غرب کشور به تهران است حاجی بابایی با بیان اینکه قطعه اول مسیر راه آهن همدان - ملایر که با قید یک فوریت تحت عنوان راه آهن غرب کشور در مجلس ششم مصوب و تا کرمانشاه افتتاح شد نیز بعد از گذشت حدود ۱۸ سال به پیمان رفته است اما قطعه دوم هنوز به پیمان نرفته است، گفت: تا ۱۵ اردیبهشت ماه این پروژه به پیمان رود و این در حالی است که قطعه طلایی راه آهن مسیر غرب کشور به تهران همین قطعه است.

وی با گلایه از اینکه مسیر راه آهن زنجان - تبریز به راه آهن همدان سنندج از طریق بیجار در سال ۱۳۹۷ مصوب و بعد از یک سال هنوز اجرا نشده است، افزود: مسیر مشهور به مراد بلاغی که راه اتوبان همدان ملایر را به اتوبان تهران همدان متصل می‌کند و مسیر جنوب به تهران را یک ساعت کوتاه می‌کند نیز علیرغم وجود اعتبار به کندی پیش می‌رود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به وضعیت فرودگاه همدان اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه فرودگاه همدان در پروازهای همدان - مشهد، همدان - تهران، همدان - کیش در حال نیمه تعطیل است در حالی که همه امکانات لازم برای فعالیت در آن وجود دارد.

وی به پروژه‌های ملی راه همدان - امام زاده محسن، همدان - ابرو و مسیر جاده همدان - ملایر به ارزانفود (مسیر سد اکباتان) به عنوان مناطق گردشگری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها نیاز به اهتمام بیشتر دارد، گفت: همدان شهری گردشگر پذیر است و باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

حاجی بابایی به موضوع مسکن مهر نیز پرداخت و گفت: پروژه یادمان بنای ۶۴ واحدی و پروژه‌های شهرهای مریانج، همدان، جورقان و فامنین نیز باید تعیین تکلیف و هرچه سریع‌تر به بهره برداری برسند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جامع شهر همدان و ضرورت عملیات اجرایی مجموعه شهری همدان نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت، اضافه کرد؛ در این مذاکرات عملیات اجرایی پروژه‌های راه آهن، قطار شهری، اتوبان، مسکن مهر، طرح جامع شهر همدان، مجموعه شهری، راه‌های گردشگری متصل به شهر همدان، ورودی‌های همدان و راه مرادبلاغی و ایستگاه قطار همدان فامنین و ساوه و قطار همدان ملایر در اولویت قرار گرفتند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها