ظریف در ترکیه:

تاکید داریم که باید هرچه زودتر نیروهای تروریستی خاک سوریه را ترک کنند

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به این‌که این دومین سفری است که در فروردین سال‌جاری به ترکیه انجام می‌دهد، گفت: در جریان سفر به ترکیه با مقامات این کشور در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو و رایزنی خواهد کرد.

تاکید داریم که باید هرچه زودتر نیروهای تروریستی خاک سوریه را ترک کنند

وزیر امور خارجه کشورمان سه‌شنبه شب در هنگام ورود به ترکیه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اهداف سفر خود به ترکیه، نتایج سفرش به سوریه را تشریح کرد و گفت: در دمشق دیدارهای خوبی با مقامات سوریه به‌خصوص آقای بشار اسد داشتیم. این ملاقات، دیدار مفیدی بود و در آن بحث‌های خوبی در ارتباط با روند "آستانه" و همکاری‌های بین دو کشور از جمله گسترش همکاری‌های اقتصادی صورت گرفت.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان خاطرنشان کرد: در جریان سفر به ترکیه نیز با مقامات این کشور در مورد مسائل منطقه به‌خصوص سوریه، تحولات شمال آفریقا و روابط دوجانبه گفت‌وگو خواهیم کرد. این دومین سفر من به ترکیه در فروردین سال‌جاری است. در ابتدای فروردین ۱۳۹۸ نیز برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی به استانبول سفر کردم.

وی با بیان این‌که "اکنون در سفر جاری به ترکیه روز چهارشنبه در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد"، در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد محتوای دیدارش با بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز گفت: همان‌طور که اشاره کردم در جریان این سفر در ارتباط با نتایج سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران و همچنین سفر آقای جهانگیری به سوریه و عملیاتی کردن توافقات صورت‌گرفته بین دو کشور بحث و گفت‌وگو شد. همچنین در ارتباط با جلسه آینده روند آستانه و انجام همکاری‌ها در چهارچوب سازمان ملل جهت یافتن راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه گفت‌وگوهای خوبی انجام شد.

وی همچنین با بیان این‌که یکی دیگر از محورهای گفت‌وگوهایش با مقامات سوریه در مورد وضعیت شرق فرات و ادلب بوده است، گفت: وضعیت این مناطق نگران‌کننده است و ما تاکید داریم که باید هرچه زودتر نیروهای تروریستی خاک سوریه را ترک کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در جریان سفر به ترکیه در روز چهارشنبه با مقامات ترکیه در مورد مسائل دوجانبه نیز گفت‌وگو خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در جریان این گفت‌وگوها مسائل دوجانبه از جمله تلاش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی بین ایران و ترکیه است. ما در صدد هستیم که تصمیماتی که در کمیسیون عالی دو کشور گرفته شده را، در جلسات وزیران امور خارجه ایران و ترکیه پیگیری و برای اجرایی شدن آن‌ها تلاش کنیم.

محمدجواد ظریف صبح سه‌شنبه (۲۷ فروردین) برای دیدار با مقامات سوریه راهی دمشق شد و پس از پایان دیدارهای دیپلماتیک خود، دمشق را به مقصد ترکیه ترک کرد. او قرار است چهارشنبه (۲۸ فروردین) با تعدادی از مقامات ترکیه از جمله مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه این کشور همسایه، دیدار و رایزنی کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها