فرماندار گرگان در گفتگو با خبر فوری:

2 واحد مسکونی در گرگان بر اثر رانش زمین تخریب شد/ 5 منطقه گرگان مورد تهدید هستند

فرماندار گرگان گفت: دو واحد مسکونی در گرگان بر اثر رانش زمین تخریب شد و این خطر پنج منطقه شهر را تهدید می‌کند.

2 واحد مسکونی در گرگان بر اثر رانش زمین تخریب شد/ 5 منطقه گرگان مورد تهدید هستند

ابوالقاسم صفوی در گفتگو با خبر فوری ، اظهار کرد: به دنبال بارش شدید باران در گرگان دو واحد مسکونی در محله چاله باغ بر اثر رانش زمین تخریب شد و ساکنین آن محل سکونت را تخلیه کردند.

وی افزود: در ارتفاعات محله چاله باغ گرگان اختلاف ارتفاع بین دو خیابان و باری که روی دوش زمین است موجب شد بر اثر تردد و البته نوع بافت خاک، رانش زمین رخ دهد و بخشی از جاده را با خودش ببرد.

صفوی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت اما خسارت سنگینی به این دو واحد مسکونی زد و این خطر تمام خانه‌های این مسیر را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: مناطق چاله باغ، کوی بازرگانی، امام رضا، سوپر سحر و شهرک دادگستری در شهر گرگان به دلیل رانش زمین پس از وقوع سیل مورد تهدید هستند و ظرفیت خاک در این مناطق به گونه‌ای نیست که تحمل رطوبت را داشته باشد.

صفوی بیان کرد: شدت بارندگی موجب از هم گسیختگی این مناطق شده و تهدید جدی برای رانندگانی است که در این مسیرها تردد می‌کنند و اگر پیشگیری نشود حوادث جانی به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: همچنین 20 واحد مسکونی در روستای چهارباغ گرگان هم بر اثر رانش زمین تخریب و آسیب جدی دیده است.

فرماندار گرگان با بیان اینکه مدیریت بحران استان گلستان باید توجه ویژه‌ای به موضوع رانش زمین در بافت شهری گرگان داشته باشد، گفت: بنده و شهردار گرگان این موضوع را به مدیریت بحران اعلام کردیم و امیدواریم با درایت استاندار این مشکل حل شود.

صفوی افزود: فکر می‌کنم وقوع سیل در آق قلا و گمیشان موجب شد توجهات به سمت آن مناطق جلب شود و خسارت‌های ناشی از بارندگی شدید در گرگان کمتر مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: البته ما هم نمی‌خواستیم در این شرایط بحرانی، باری روی دوش ستاد حوادث بگذاریم و به کمک هم استانی‌های خود آمدیم و هفت هزار سیل زده استان را به مدت 20 روز در 23 کمپ تحت پوشش قرار دادیم تا بخشی از آلام این عزیزان کم شود.

به گفته وی، رسیدگی‌های ما به سیل زدگان آق قلا و گمیشان موجب شد مدیران ارشد استان کمتر به گرگان توجه کنند و این یک نقص است.

منبع: خبر فوری

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ساکنین این منطقه
    0

    آقایان موقع دریافت مجوز و موارد دیگر چرا فکر نکردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها