نانواکناری: بازتوانی سیل زدگان به دست فراموشی سپرده نشود

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به لزوم اهتمام به اقدامات پس از بحران سیل تاکید کرد: بازتوانی روحی و جسمی آسیب دیدگان از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود. نباید به دست فراموشی سپرده شود.

نانواکناری: بازتوانی سیل زدگان به دست فراموشی سپرده نشود

ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز ارتش گفت: آمریکای جهانخوار با همدستی صهیونیست خون آشام که با پرورش تروریست‌های داعش و منافقان هزاران نفر را به شهادت رساندند امروز پاسداران انقلاب اسلامی را ترویست می‌داند؛ آن هم سپاهی که در خط مقدم مبارزه با تروریست است و در یاری رساندن به مردم همیشه تلاش می‌کند. آقای ترامپ شما با خوی وحشی خود آتشی افروخته اید که شعله آن دامن شما را خواهد گرفت و موجب پیشمانی شما می‌شود. شما در جامعه بشری جایگاهی ندارید. پنجه‌هایتان از خون هزاران نفر آغشته شده است ولی بدانید توطئه‌های شما در میان مردم انقلابی ایران اثری نخواهد داشت.

وی افزود: باران رحمت الهی به دلیل بی توجهی باعث خسارتی شد. باید بگویم ریاست شورای عالی مدیریت بحران برعهده رئیس جمهور است و قائم مقام آن وزیر کشور است که براساس ماده ۱۱ تبصره یک این شورا در سال باید دو بار تشکیل جلسه دهد. وظایف سازمانها را مشخص کنند.

نانوا کناری گفت: مدیریت بحران در چهار مرحله اقدام می‌کند. اول، قبل از بحران پیشگیری مجموع اقدامات با هدف جلوگیری از خسارات و ارزیابی برای کاهش این خسارات که آقای رئیس جمهور با همه پیگیری‌های انجام شده در این حوزه اقدام شایسته ای صورت نگرفت. دوم، آمادگی و مجموعه اقداماتی که توان جامعه برای جلوگیری از بحران افزایش دهد مانند برنامه ریزی آموزشی تمرین و مانور که در این زمینه که اقدام خوبی به صورت مطلوب انجام نشده است.

وی در توضیح مرحله سوم گفت: حین بحران و مقابله با بحران و ارائه خدمات اضطراری با هدف نجات جان و مال مردم و تأمین رفاه نسبی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد از تلاش معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، هلال احمر، سپاه، ارتش، وزاری راه، نیرو، کشاورزی، استانداران و مدیران و در رأس همه مقام معظم رهبری و مردم غیور ایران در این خصوص تشکر می‌کنم.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مرحله چهارم بعد از بحران بازسازی و بازتوانی است و کلیه اقدامات برای بعد از بحران و برای بازگرداندن وضعیت به حالت عادی انجام می‌شود بازتوانی شامل اقداماتی است که موجب بازگردان شرایط روحی و جسمی آسیب دیدگان است. در این مقطع اقدامات به دست فراموشی سپرده نشود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: آقای رئیس جمهور یکی از راه‌های مبارزه با توطئه‌ها و تحریم‌ها خودکفایی است در خصوص برنج اگر فقط استان‌های شمالی ما در سال فقط دو بار کشت انجام دهند علیرغم خودکفایی در این حوزه به صادرات دست پیدا خواهیم کرد در سه استان شمالی ۳۳ هزار هکتار آب بندان وجود دارد که آب ذخیره می‌کند در واقع می‌تواند یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره کنند و می‌توان برای پرورش دام طیور از آن استفاده کرد و در جهت خودکفای قدم برداشت.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها