روانشناسی نحوه‌ی خوابیدن زوجین کنار یکدیگر

بخشی از روانشناسی روابط زوجین در زندگی مشترک به حالت خوابیدن آن‌ها کنار یکدیگر دارد، طرز خوابیدن زوجین در کنار هم می‌تواند بیان‌کننده رابطه‌ آنها با هم و احساسشان نسبت به یکدیگر باشد.

روانشناسی نحوه‌ی خوابیدن زوجین کنار یکدیگر

پوزیشن‌های مختلف زوجین قبل از خواب

- زوج هایی که روبروی هم می خوابند:

این زوج ها افرادی مستقل و مسمم هستند. به طور کلی این دسته از همسران به مدت 8 الی 10 دقیقه روبروی هم می خوابند وسپس تغییر حالت می دهند. این گروه زندگی خوبی دارند و در عین وابسته بودن یه یکدیگر توانایی انجام کارها را به طور مستقل در خود دارند.

- زوج هایی که پشت به هم می خوابند:

طبق آمار 50درصد زوجین به حالت پشت به هم می خوابند که شاید فکر کنید این دسته از افراد زندگی خوبی نداشته باشند اما روانشناسان و محققان این فرضیه را کاملا رد می کنند و به عقیده ی آنها که البته طبق مطالعات ارائه شده است زوجینی که پشت به هم می خوابند زندگی مستحکم و روابطی محکم دارند. این گروه به یکدیگر وابسته نیستند اما زندگی گرمی را تجربه می کنند.

- خوابیدن زوج ها یکی پشت به دیگری:

دسته‌ای از زن و شوهرها به این حالت می خوابند که یکی دیگری را از پشت بغل می کند، شاید تا حدودی بتوان نوع رابطه‌ی این زوجین را حدس زد که یکی بیشتر از دیگری حسی را در خود دارد. به گفته ی محققان این تحقیق فردی که همسرش را دراین حالت خوابدر آغوش می گیرد نسبت به همسرش حس حمایتی بیشتری دارد.

- زوج هایی که زود به خواب می روند:

زن و شوهری که بلافاصله بعد از رفتن به رختخواب و به حالت روبرو به خواب می روند رابطه ی ضعیفی با یکدیگر دارند و به عقیده ی روانشناسان ارتباط بین این افراد کم و محدود است.

- زوج هایی که یکدیگر را لمس و نوازش می کنند:

زوج هایی که پشت به هم می‌خوابند اما بدن هم را لمس می کنند، رابطه ای راحت و آرام دارند و تا 60 درصد بیشتر از زوجینی که کاملا عکس این مورد در طرز خوابیدن انها مشاهده می شود احساس رضایت و علاقه را در زندگی مشترک تجربه می کنند.

گفته می شود وقتی در خواب عمیق هستیم بخش ناخودآگاه ما خود را بروز می دهد.

- عشق و رفاقت:

اگر زوجین پس ازرفتن به خواب عمیق در آغوش یکدیگر باشند، بیانگر عشق زیاد آن‌ها نسبت به یکدیگر و همچنین برقراری درجه بالای رفاقت و صمیمیت در رابطه آنهاست؛ خواه این حالت قبل از خواب بوده و با رفتن به خواب عمیق ثابت مانده باشند و یا این اینکه پس از رفتن به خواب عمیق در این حالت قرار گرفته باشند.

- تسلط:

گرفتن فضای بیشتری از تختخواب می تواند نشانه تسلط یکی از دو نفر باشد، البته اگر سرها در تخت مساوی هم باشند این خطر و نگرانی می تواند کمتر باشد. اما اگر یکی از زوج ها بدون توجه به دیگری بخوابد و حتی طرف مقابلش را به گوشه هل دهد و یا اگر سرش به لبه بالای تخت نزدیک تر باشد نشانه خودخواهی و تسلط فرد در زندگی زناشویی می تواند باشد.

- اعتماد:

زوجینی که پس از رفتن به خواب عمیق در حالت پشت به یکدیگر قرار گرفته و با هم تماس دارند، به طور مثال کمر آن‌ها به هم چسبیده و یا دست و پای آن‌ها با هم تماس دارند، اعتماد زیادی میان آن‌ها در رابطه‌شان برقرار است.

- روابط جنسی موفق:

زوجینی که در خواب عمیق، به صورت گره خورده با هم قرار دارند، یعنی در آغوش هم و دست و پای آن‌ها در هم قفل شده است، تمایل بسیار بالایی در برقرار روابط جنسی بینشان حاکم است. عشقبازی آن‌ها طولانی مدت و استحکام رابطه‌شان بالا است.

• یادآور می شویم که اگر شما دقیقاً با این روشها نمی‌خوابید دلیل حتمی بر وجود مشکل در روابطتتان نیست، به یاد داشته باشید هیچ چیز مطلق خوب یا بد نیست و نحوه ی خوابیدن یک شخص ممکن است از روی عادت باشد.

منبع: سیمرغ

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • تشکری
    0

    واقعن این کارشناسی دورست هست ۴۷سال هست باهم زندگی میکنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها